Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@06:38:43 GMT

ایران و پاکستان بر ایجاد امنیت مرزی تاکید دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۹۹۰۵

ایران و پاکستان بر ایجاد امنیت مرزی تاکید دارند

تهران- ایرنا- معاون امور بین المللی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران و پاکستان بر ایجاد امنیت پایدار مرزی تامین منافع عالی 2 کشور تاکید دارند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ دوم محمد احدی در دیدار معاون وزیر دفاع پاکستان گفت: اشتراکات فرهنگی ، تاریخی و مذهبی فراوان ملت ایران و پاکستان و وجود 900 کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور؛ فرصت مناسبی است تا در جهت ارتقاء روابط دو کشور گام های بلندتری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احدی با ابراز خرسندی از سفر نخست وزیر پاکستان به ایران و دیدارهای وی با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت ؛ در جریان این سفر توافقات بسیار خوبی در حوزه های مختلف به ویژه در رابطه با امنیت مرزها صورت گرفت و امیدوارم هرچه زودتر شاهد اجرائی شدن این توافقات در حوزه ارتقاء امنیت مرزها باشیم.
معاون امور بین الملل وزارت دفاع با اشاره به سفر هیئتی از دانشگاه دفاع ملی پاکستان به ایران در روزهای گذشته اظهارداشت: سفر هیات نظامی پاکستان به تهران فرصتی بود تا اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاعی ملی پاکستان با دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران و سیاست های دفاعی کشورمان آشنا شوند.
احدی با اشاره به اراده مسئولان و مقامات عالی رتبه دو کشور در ایجاد امنیت پایدار مرزی و تاکید بر تأمین منافع عالی دو ملت ایران وپاکستان افزود: امیداوریم در زمینه توسعه همکاری های فنی، و مطالعاتی بتوانیم گام های بلندتری برداریم.
معاون امور بین الملل وزارت دفاع با تسلیت جانباختن جمعی از نیروهای ارتش پاکستان در حادثه تروریستی اخیر، دخالت دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای 2 کشور را عامل بی ثباتی و ناامنی مرزهای 2 کشور دانست و اظهار داشت: علی رغم بروز این اتفاق تلخ و ناگوار سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران با موفقیت و کسب دستاوردهای ارزنده ای روبرو بود.
سیام*9612**9121

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران پاكستان مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است