Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@02:18:28 GMT

رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی انسانی کیفی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۰۶۴۵

به گزارش ایرنا سید کامران میرمعینی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در یزد افزود: زیرا، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از معلم به مثابه مربی یادشده است.
وی اظهار داشت: در این سند به امور تربیتی شامل اعتقادی و عبادی ،هنری و زیبا شناختی ،زیستی و بدنی، اقتصادی و حرفه ای، سیاسی و اجتماعی و علمی اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این امور به این معناست که معلم برای حضور در کلاس درس نیاز به ویژگی های خاصی دارد ، حضورش صرفا در علم و دانش خلاصه نمی شود.
میرمعینی ویژگی معلم شایسته را به مثلث طلایی تعبیر کرد و اظهار داشت: یک ضلع آن علم و تخصص و دانش ، ضلع دیگر آن رفتار ، شخصیت و ضلع آخر آن توانمندی های ویژه ، مهارت و روش است.
وی تعداد دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را 50 هزار نفر بیان کرد.
همچنین مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان کشور به مدت 2 روز در بخش های ادبی ، پژوهشی و نرم افزار در 11 رشته با شعار« افتخار به گذشته ، امید به آینده»، برگزار شد.
منصور دهقان منشادی افزود: بخش ادبی شامل قصه گویی، نمایشنامه نویسی، سخنوری، شعر، داستان نویسی و فیلمنامه نویسی، بخش پژوهشی و نرم افزار هم در رشته های مقاله نویسی، تلخیص کتاب، تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه مجازی قرآنی بود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش های یادشده 297 اثر به دبیرخانه جشنواره شامل 60 اثر پژوهشی ، 177 اثر ادبی و 60 اثر هم در حوزه نرم افزار دریافت شد.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: از میان آثار رسیده 108 اثر منتخب توسط هیات دواران برگزیده شد که این آثار مجددا مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت از هر رشته پنج دانشجو خواهر و پنج دانشجوی برادر به عنوان رتبه های برگزیده اول تا پنجم جشنواره معرفی شدند.
دهقان منشادی زمینه سازی برای اعتلای علمی، هنری و فرهنگی با تاکید بر بخش های 6 گانه تعلیم و تربیت را هدف برگزاری جشنواره بیان کرد .
وی تعداد دانشجو معلمان یزد را 2 هزار و 100 نفر اعلام کرد و گفت: آنها در 2 پردیس و یک مرکز وابسته به دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دهقان منشادی اضافه کرد: دانشجو معلمان همانند دانش آموزان استان مایه افتخار هستند و در بسیاری مسابقات علمی حائز رتبه برتر شدند.
در بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در یزد 16 اثر حائز رتبه اول ، 18 اثر رتبه دوم و همین تعداد حائز رتبه سوم ، 10 اثر رتبه چهارم و پنج اثر هم پنجم و 135 اثر هم شایسته تقدیر شناخته شد و از نفرهای برگزیده با اهدای لوح تجلیل شد.
تاریخچه تأسیس مراکز تربیت‌معلم به سال 1317 در یزد می رسد که در این مدت افراد بسیاری دانش‌آموخته شدند و به جامعه تعلیم و تربیت کشور و استان خدمات زیادی ارائه کردند.
تربیت‌معلم در دهه 80 مغفول ماند که خلأ نبود نیروهای ماهر و معلم متخصص در جامعه مشهود بود، اما دوباره دانشگاه فرهنگیان در استان ها ازجمله یزد از سال 91 راه اندازی شد.
دانشگاه فرهنگیان از سال 1297 هجری شمسی در ایران با عنوان « دارالمعلمان» تاسیس شد و در طول یک قرن تغییر نام داد، اما سیاست اصلی آن که تربیت‌معلم است تغییر نکرد.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش تعلیم و تربیت جامعه شعر نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است

به گزارش ایسکانیوز همدان، محمد رحیمی با اشاره به نقش و جایگاه معلمی گفت: نقش و جایگاه معلم چه در دین اسلام چه در آیین کهن ایرانی دارای مقام و منزلت بالایی است.

وی افزود: در جایگاه معلم همین بس که آن را هم‌تراز جایگاه انبیا می‌دانند و بهترین تفسیر را از جایگاه معلم دین مبین اسلام داشته است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: پس از خانواده اصلی‌ترین افرادی که در شکل‌گیری افراد نقش دارند معلمان هستند و گاهی نحوه برخورد یک معلم می‌تواند مسیر زندگی فردی را عوض کند

وی با بیان اینکه هر معلم در دوران کاری خود هزاران فرد را تربیت می‌کنند، تصریح کرد: نقش معلم در آینده‌سازی جامعه بسیار مهم و حیاتی است.

رحیمی بیان کرد: این را باید دانست که هر انسانی برای رسیدن به کمال نیاز به ارتباط به دیگران است تا در فعالیت‌های اجتماعی حرکت کند و راه‌ورسم زندگی را داشته باشد و چه کسی بهتر از معلم می‌تواند دراین‌بین نقش داشته باشد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر گفت: تربیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در زندگی انسان است و هر معلم می‌توانند نقشی هم در این امر داشته باشد تا انسان را در راه صحیح حرکت دهد.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: تربیت صحیح و انتقال تجربیات گذشتگان و آموزش و راه رسم زندگی از اقدامات معلم است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با تلاش‌های معلم در راه تربیت صحیح، سبب شکوفایی روح می‌شود، تصریح کرد: از سن هفت‌سالگی هر فردی در کنار معلمان حضور دارد پس نقش وی در تربیت انسان غیرقابل‌کتمان است.

محمد رحیمی با جایگاه شهید مطهری در کشور اشاره و بیان کرد: نام استاد شهید، دکتر مرتضی مطهری با علم، حقیقت، روشنگری و اندیشه گره‌خورده است.

مدرس دانشگاه در پایان افزود: مؤلفه‌های این شهید والا گمشده‌های امروز بشریتی است که می‌تواند نقشی مهم در تربیت افراد جامعه داشته باشد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229251 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد همدان

دیگر خبرها

  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟