Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@15:52:22 GMT

عفو بین الملل ممنوعیت برقع در سریلانکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۰۹۳

عفو بین الملل ممنوعیت برقع در سریلانکا را محکوم کرد

،سازمان عفو بین الملل،اقدام سریلانکا برای ممنوع کردن استفاده از برقع برای زنان مسلمان در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «امنستی»،سازمان عفو بین الملل،اقدام سریلانکا برای ممنوع کردن استفاده از برقع برای زنان مسلمان در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دینوشیکا دیسانایاک»،معاون بخش آسیای جنوبی عفو بین الملل در این باره گفت:«در زمانی که بسیاری از مسلمانان نگران پیامدهای ناشی از حملات تروریستی به کلیساهای این کشور هستند،اعمال ممنوعیتی که آشکارا زنان مسلمان دارای حجاب برقع را هدف قرار می دهد ،خطر بدنام کردن آنها را در پی دارد.»

وی افزود: «با این قانون زنان مسلمانی که از برقع استفاده می کنند مجبور می شوند از مکان های عمومی دوری کنند،در خانه بمانند و نتوانند کار کنند،تحصیل کنند یا به خدمات عمومی دسترسی داشته باشند.»

به گفته معاون آسیای جنوبی عفو بین الملل،این ممنوعیت ،حقوق آزادی بیان و آزادی مذهب مسلمانان در سریلانکا را نقض می کند.

«دیسانایاک» همچنین گفت: «بسیار دارای اهمیت است که دولت سریلانکا از اقداماتی برای رفع نگرانی های امنیتی استفاده کند که مطابق با معیارهای حقوق بشری باشد.زنان حق دارند برای چگونگی پوشش خود و برای اعتقادشان تصمیم بگیرند.مجبور کردن زنان برای برداشتن حجاب برقع،اقدامی تحقیر آمیز است.»

قانون مربوط به ممنوعیت برقع از روز 29 آوریل و در پی حملات تروریستی روز عید پاک که منجر به کشته شدن 250 نفر شد به حالت اجرایی در آمد.

از زمان این حملات جامعه مسلمانان سریلانکا با واکنش های منفی ناشی از اسلام هراسی مواجه شده اند و مهاجران مسلمان از سوی بودایی های تندرو هدف این حمله قرار گرفته اند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران مشهد نمایشگاه کتاب تهران مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب مرحله کشوری مسجد سیل مقام معظم رهبری برقع سریلانکا عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به هدفی در بندر حیفای اشغالی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز شنبه اعلام کرد که با پهپاد یک هدف حیاتی و مهم را در بندر اشغالی حیفا هدف قرار داده است.

 مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ خود بر تداوم حملات خود به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرده است.

مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های گذشته چند هدف مهم و حیاتی در شمال و جنوب فلسطین اشغالی را با موشک یا پهپاد هدف قرار داده و اعلام کرد که است که این حملات به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین بوده و تا زمان توقف کامل جنایت صهیونیست‌‌ها ادامه خواهد داشت.

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالیحمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالیحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • عملیات ضدصهیونیستی در شهر رمله
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است