Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:00:51 GMT

تلفات انسانی انتخابات اندونزی؛ تعهد کاری یا نیاز مالی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۱۰۱

تلفات انسانی انتخابات اندونزی؛ تعهد کاری یا نیاز مالی

تهران - ایرنا - در نتیجه نخستین انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی اندونزی، 367 نفر از ماموران شمارش آرا به دلیل خستگی مفرط جان خود را از دست دادند که این موضوع این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که چه چیزی باعث پایبندی و تعهد این افراد به کار خود تا سر حد مرگ شده است.

به گزارش ایرنا، این نخستین باری است که دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در اندونزی همزمان با هم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات ریاست جمهوری اندونزی هر چهار سال یکبار انجام می شود و نتایج شمارش های اولیه و سریع آرای انتخابات این کشور پس یک روز اعلام می شود؛ حدود 80 درصد از 193 میلیون رای دهنده واجد شرایط، در بیش از 800 هزار شعبه رای گیری شرکت کردند.
با توجه به تعداد زیاد جزایر اندونزی دولتمردان این کشور باید 800 هزار صندوق رأی را به مناطق صعب‌العبور در جزایر غیرقابل دسترس حمل کرده و بعد از جمع آوری آرای آنان را شمارش می‌کردند.
به دنبال برگزاری یکی از پیچیده‌ترین انتخابات در اندونزی بیش از شش میلیون نفر از طرف دولت مسئول برگزاری این انتخابات بوده‌اند.
اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر، بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان است و پس از چین، هند و ایالات متحده آمریکا چهارمین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود و نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن نه تنها در منطقه جنوب شرق آسیا بلکه در عرصه روابط بین الملل نیز تاثیرگذار خواهد بود.
نتایج رسمی این انتخابات روز اول خرداد اعلام خواهد شد.
به گزارش کمیسون ملی انتخابات اندونزی، آمار تلفات انتخابات روز 17 آوریل در این کشور تاکنون به 367 تن رسیده است و 2151 تن دیگر از ماموران شمارش آرا نیز دچار بیماری شده اند.
«آریف پریو» سخنگوی کمیسیون عمومی انتخابات گفت که این افراد به دلیل ناراحتی‌های مرتبط با فشار کاری جان باخته‌ یا مریض شده اند.
یافتن پاسخ این سوال که چه چیزی باعث مرگ این افراد به دلیل کار زیاد و خستگی مفرط شده است، بسیار دشوار است؛ اما با نگاهی به برخی کشورهای آسیایی همانند ژاپن و کره جنوبی می توان چنین تعهد و وجدان بالای کاری را در این کشورها نیز مشاهده کرد.
البته «ساندیاگو اونو» زوج انتخاباتی «پرابوو سوبیانتو» نامزد ریاست جمهوری اندونزی مرگ این کارکنان حاکی از ایرادهای اساسی در برگزاری این انتخابات عنوان می کند و می گوید دلیل فشار کاری بیش از حد روی کارکنان ستاد انتخابات این است که دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هم‌زمان شده و این ستاد ملزم به اعلام نتایج در مدت کوتاهی شده است.
اما به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مقالات و کتاب های بسیاری در مورد کار افراطی در برخی نقاط دنیا نوشته شده است و در ژاپن کلمه «کاروشی» به معنای مرگ از شدت کار زیاد نیز برای همین موضوع تعریف شده است.
به نوشته این روزنامه، سال 2015 میلادی جسد یک مهندس ارشد شرکت خودروسازی تویاتا در منزلش که به دلیل کار زیاد دچار ایست قلبی شده بود واکنش های زیادی در پی داشت؛ این مهندس ارشد بیش از 114 ساعت در یک ماه اضافه کاری داشت و موضوع جالب توجه این بود که این اضافه کاری به دلیل دریافت حقوق بیشتر نبود بلکه تعهد و پایبندی آنها برای رسیدن به هدف و موفقیت دلیل انجام کار مفرط و طاقت فرسا است.
خبرگزاری فرانسه نیز چندی پیش طی گزارشی از مرگ یک مادر 34 ساله کره ای در محل کارش خبر داد؛ این زن که مادر 3 فرزند بود تنها یک هفته پس از بازگشت از مرخصی زایمان به دلیل 12 ساعت کار مداوم طی یک روز در محل کارش جان خود را از دست داد.
بنا بر گزارش ها، ژاپن و کره جنوبی بیشترین آمار مرگ و میر به دلیل خستگی ناشی از کار بیش از حد را دارا هستند که نگرانی مقامات این کشورها را در پی داشته است.
به گفته مقامات اندونزی بیشتر کسانی که در روند شمارش آرا جان خود را از دست داده بودند بیش از 40 سال سن داشتند.
همسر یکی از این مامورین شمارش آرا که «عمر مدی» نام داشت و در پی شمارش آرا و کار مفرط جان خود را از دست داد به یک رسانه آمریکایی گفت: « من از عمر خواستم تا کمی از کار کردن دست بکشد و استراحت کند اما او توجهی نکرد.»
وی افزود: «عمر ساعت 6 صبح روز 17 آوریل، درست یک ساعت پیش از آغاز انتخابات خانه را به مقصد محل کارش ترک کرد و ساعت 10 صبح 18 آوریل از کار دست کشید.»
روز 24 آوریل زمانی که عمر برای عبادت صبحگاه از خواب بیدار شده بود تعادل خود را از دست داد و زمین خورد، همسرش وی را به بیمارستان منتقل کرد اما متاسفانه دو روز بعد این مرد 65 ساله جان خود را از دست داد.
دختر عمر اظهار داشت: « پدرم حتی پس از پایان رای گیری نیز به کار خود ادامه داد؛ وی از خوردن، آشامیدن و استراحت کردن امتناع می ورزید و می گفت که خواهان محافظت از آرا هستم.»
رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات اندونزی نیز در واکنش به تلفات ناشی از خستگی کار گفت: «ما از کار بسیار و با مسئولیت‌های زیاد این افراد تقدیر می کنیم.»
اما به راستی آیا دلیل چنین تعهد و وجدان کاری در این کشورها، تنها پایبندی به اصول اخلاقی و دستیابی به هدف و موفقیت است یا می تواند ناشی از ترس از دست دادن شغل، کاهش درآمد یا دیگر مسائل مادی باشد؟
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات اندونزي تعهد كاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتعال شهرستان گفت: این تسهیلات براساس طرح‌های اشتغال پایدار به منتقاضیان داده می‌شود.
غلامحسین صابری، میزان اعتبار تسهیلات اشتغال ۱۴۰۲ را دویست و دو میلیارد تومان دانست و افزود: سال گذشته تعدادی از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات نشدند که بانک‌ها امسال موظف به ارائه خدمات به آنها هستند.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود