Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:41:21 GMT

اجرای طرح نظارت الکترونیکی بر سرویس مدارس فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۲۱۱

اجرای طرح نظارت الکترونیکی بر سرویس مدارس فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حسین کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: روند سامان‌دهی و نظارت الکترونیکی سرویس مدارس شیراز از ٤ سال پیش توسط سازمان دانش‌آموزی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس شیراز با ۱۲۰ هزار دانش‌آموز و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ راننده به صورت الکترونیکی ساماندهی شده است، افزود:شهرستان‌های لارستان، فسا و کوار نیز پارسال مقدمات کار را انجام داده‌اند و امسال سرویس مدارس سایر شهرستان‌های فارس نیز در سامانه قرار می‌گیرد که با اجرای این طرح در فارس، به تمام کشور تسری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاری تصریح کرد: طبق بخشنامه فروردین ماه وزیر آموزش و پرورش، نظارت بر عملکرد پیمانکاران، رانندگان خودرو‌های حمل و نقل دانش‌آموز و انجام فعالیت‌هاى فرهنگی و تربیتى در سرویس مدارس به سازمان دانش‌آموزی سپرده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه کارگروه سرویس مدارس در استان‌های فارس، تهران، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، یزد و سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود که مسئولیت این کارگروه بر عهده استان فارس است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به آموزش حضوری و موبایل محور رانندگان سرویس مدارس لزوم شرکت رانندگان در کلاس‌های حضوری تابستان و  فعالیت آن‌ها در سال تحصیلی جدید را  حضور در این کلاس‌ها دانست.

وی با تاکید بر همکاری سازمان حمل و نقل مسافر و ارائه محتوا از سوی این سازمان در برگزاری این کلاس‌ها بیان کرد: در طرح آموزش موبایل محور، محتواهاى لازم برای رانندگان سرویس ارسال می‌شود.

کلاری اضافه کرد: از امسال والدین دانش‌آموزان نیز فرم نظر سنجی مربوط به راننده سرویس فرزند خود را تکمیل می کنند که فرم نظرسنجی دانش‌آموز و والدین راجع به راننده سرویس در به کارگیری وی برای آینده موثر است.

انتهای پیام/ت

اجرایی شدن طرح نظارت الکترونیکی بر سرویس مدارس فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) مختص دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب آوری دانش آموزان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح ماهر در رابطه با آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه گیری و خروج ایمن می‌باشد که تا پایان سال تحصیلی با همکاری و تلاش آموزش و پرورش در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

جاهد ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین، مهارت آموزی و مهارت افزایی است که طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) به این مهم جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در این دوره آموزش دو ساعته دانش آموزان به همراه اولیاء خود سرفصل‌های آموزشی را فرا می‌گیرند و در مقابل حوادث ایمن می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور