Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب، آمادگی ایران برای پسمان‌داری یک میلیون سو غنی‌سازی در سایت نطنز، هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی و اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی، موافقت با تأسیس سه حزب و تمدید پروانه سه تشکل اقلیت‌های دینی، سهمیه‌بندی بنزین؛ تصمیم شورای اقتصادی سران سه قوه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.

در آستانه‌ی روز معلم،جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار  حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکهمی‌خواهند با اجرای سند ۲۰۳۰ برای آمریکا و انگلیس، سرباز و رعیت درست کنند، افزودند: دلیل اینکه روی سند ۲۰۳۰ آن‌قدر کار می‌کنند، چون در این سند دستورات و توصیه‌ها این است که آموزش و پرورش، مناسبات فکری شاگردان را جوری تنظیم کند که اساس زندگی‌شان طبق تفکر غربی باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تاکید کردند: ملت متحد باشد توطئه‌های دشمن به ضرر خود او تمام خواهد شد.

 آیت الله احمد جنتی هم در ابتدای جلسه شورای نگهبان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، روز معلم را به اهالی تعلیم و تعلم تبریک گفت. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کشته شدن طلبه همدانی توسط یک شرور اظهار داشت: شهادت مظلومانه این طلبه مصیبتی تلخ برای مردم به ویژه جامعه روحانیت بود.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی، در جلسه درس خارج در مسجد اعظم، با بیان اینکه داد مردم از مسئله گرانی و تورم بلند است، عنوان کرد: دست‌های مافیایی وحشتناکی در کار است؛ از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم آستین بالا بزند و با دو چیز شدیداً مقبله کند؛ یکی قاچاق و دیگری سوءاستفاده‌های کلان.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه در مراسم بهره برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی این استان که در شهر ازگله برگزار شد، با اشاره به اعمال تحریم‌های اصلی ایالات متحده در رابطه با فروش نفت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر به فرض با فشارهایی که بر ما وارد می‌شود پول کمتری از نفت به ما برسد، آن را جبران خواهیم کرد. رئیس جمهوری تاکید کرد که ما کاملاً منطقه و قدرت ملت خود را بهتر از آمریکایی‌ها می‌شناسیم و ایثار، ایمان، و فداکاری ملت ما بسیار بالاتر از حدی است که آنها تصور می‌کنند. البته مردم ما مشکلاتی در یک سال گذشته داشتند و ممکن است امسال نیز این مشکلات مقداری ادامه پیدا کند، اما باید دشمن را پشیمان کنیم و او را سر جای خودبنشانیم و به نقطه عقلانیت بازگردانیم خدا به ما کمک کند تا در این زمینه موفق باشیم.

هیئت وزیران هم در جلسه امروز خود به دولت برای حل مشکلات مردم و مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند.

مدیرکل سیاسی استانداری تهران درباره تجمع امروز مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مرجعی برای برگزاری تجمع مقابل مجلس تقاضایی به استانداری نداده و هیچ مجوزی هم از ناحیه استانداری صادر نشده است، بنابراین این تجمع غیرقانونی است. وی ادامه داد: نیروی انتظامی موظف است، جلوی این تجمع را بگیرد و مسئولیت برقراری امنیت با نیروی انتظامی است.

همچنین رییس ستاد انتخابات کشور در جریان همایش معاونین سیاسی امنیتی استانداری های سراسر کشور، با تأکید بر اهمیت برگزاری انتخاباتی باشکوه به قصد تقویت و تعمیق انسجام ملی، رویکرد محوری وزارت کشور در برگزاری انتخابات را رعایت قانون و اصل بیطرفی دانست و تاکید کرد: استانداران نسبت به تشکیل ستادهای انتخابات استان اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز از موافقت با تأسیس سه حزب و تمدید پروانه سه تشکل اقلیت‌های دینی خبر داد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین؛ تصمیم شورای اقتصادی سران سه قوه است، گفت: مجلس تصمیمی در خصوص سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین اتخاذ نکرده و در آن نقشی نداشته است. جلال میرزایی با بیان اینکه در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق پیشنهادات نمایندگان در خصوص مدیریت مصرف سوخت بررسی شد ولی هیچکدام رأی نیاورد چراکه اکثر پیشنهادات بر مبنای کمیته امدادی کردن جامعه بود، اظهار کرد: نه دولت حاضر بود به تنهایی این مسئولیت را قبول کند و نه مجلس آمادگی داشت مسئولیت این تصمیم را بپذیرد چراکه وارد سال انتخابات شده است.

درهمین رابطه عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با تاکید بر اینکه مجلس مخالف هرگونه افزایش قیمت بنزین است، گفت: اگر دولت بدون نظر مجلس و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند حتماً مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد چراکه این کار کاملاً غیر قانونی است.

علیرضا محجوب به مناسبت روز کارگر درباره وضعیت این قشر از جامعه و افزایش دستمزد کارگران در سال جدید اظهار داشت: دستمزد جدیدی به حقوق کارگران افزوده شده است اما بعضی از کارفرمایان اضافه‌کاری‌ها را حذف کرده‌اند. به همین دلیل نگرانی‌های جدید به وجود آمده است. وی افزود که اگر کارگر بخواهد حداقل دستمزد را بگیرد باید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه امکان تشدید مجازات خرید و فروش سلاح، توسط مجلس وجود دارد، اظهار کرد:قانون مجازات اسلامی برای خرید، فروش و حمل سلاح مجازات تعیین کرده است و ما در این حوزه خلاء قانونی نداریم. اگر هم اعلام کنند که میزان مجازات در این حوزه ضعیف است این امکان وجود دارد که مجلس در نوع مجازات تجدید نظر کند.

در همین رابطه رییس کمیته‌ دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمی‌توان قاچاق اسلحه را انکار کرد، گفت‌: لازم است که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برخورد جدی‌تری با قاچاق "اسلحه" داشته باشند چون دسترسی افراد غیر مجاز به اسلحه راحت است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران عازم شورای امنیت شده است تا تازه‌ترین سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را به اطلاع اعضای دائمی شورای امنیت برساند. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که برایان هوک بر اهمیت مسئول دانستن ایران برای آن‌چه بی‌اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک عنوان شده، تاکید خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیایی در قطر گفت: قاره آسیا به طور کلی و منطقه غرب آسیا و خلیج فارس به طور ویژه، درگیر بحران هایی است که در وهله اصلی ناشی از فقدان گفت‌وگوی منطقه‌ای فراگیر توام با ماجراجویی‌های کوته بینانه و یکجانبه‌گرایی تخاصم آمیز دولت کنونی آمریکا می‌باشد. ظریف در پایان صحبتهایش تاکید کرد: ایران شریک ثابتی برای چندجانبه‌گرایی خواهد بود. وی در حاشیه همین مراسم در واکنش به تلاش آمریکا برای قرار دادن نام اخوان المسلمین در لیست تروریستی خود گفت: آمریکا در جایگاهی نیست که دیگران را در لیست تروریستی قرار دهد و قرار گرفتن نام اخوان المسلمین در لیست تروریستی آمریکا را نمی‌پذیریم

ظریف همچنین در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: حتی یک ایرانی را پیدا نمی‌کنید که گزینه تسلیم در مقابل آمریکا را انتخاب کند.

حسین قریبی، دستیار وزیر امور خارجه هم در صفحه توئیتر خود با اشاره به اظهارات سید عباس عراقچی در دور جدید نشست رایزنی‌های سیاسی ایران و ترکیه مبنی بر واکنش احتمالی ایران به آن‌چه فشار حداکثری (آمریکا) عنوان شده، نوشت: ایران رفتار قلدرمآبانه آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای را محکوم می‌کند.

آمادگی ایران برای پسمان‌داری یک میلیون سو غنی‌سازی در سایت نطنز

پروژه پسمانداری E۱۰۰۰ یکی از پروژه‌های اساسی و تکمیلی در حوزه ایمنی سایت نطنز برای ظرفیت ۱۹۰.۰۰۰ سو است که قابلیت ارتقا تا ظرفیت یک میلیون سو دارد. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در ارتباط با افتتاح واحد رفع آلودگی و مدیریت پسماند تحت عنوان واحد E۱۰۰۰ در سایت نطنز با تأکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی هسته‌ای و این‌که این مساله اکنون به یک فرهنگ عمومی در میان مدیران و کارشناسان صنعت هسته‌ای کشور تبدیل شده است گفت: "ما مصمم هستیم تا با استفاده از تجربیات و دستاوردهای جهانی در حوزه ایمنی هسته‌ای، نسبت به ارتقای سطح فعالیت‌های سازمان در این عرصه اقدام کنیم و در این راستا بر اساس مفاد مندرج در ضمیمه ۳ سند برجام تأسیس مرکز مدرن ایمنی هسته‌ای با همکاری کشورهای فعال در این زمینه در حال انجام است. "

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسات مالی و اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع ۳۰ میلیاردی به متهم ردیف دوم تفهیم شد. متهم ردیف اول دادگاه موسسات مالی نیز گفت: پدرم در زمان رژیم ستمشاهی اولین شعارها را داده است.

یک وکیل دادگستری با اشاره به رفتار باشگاه استقلال با شفر و راه ندادن او به محل تمرین این تیم، گفت: اگر به صورت قانونی و رسمی و براساس قرارداد مراتب عزل ایشان ابلاغ شده باشد دیگر نیازی به حضور ایشان در تمرین نیست ولی صرفا اگر در سایت منعکس شده و ابعاد خبری پیدا کرده، این امر دلیلی بر اطلاع مربی نمی‌شود و باید به صورت رسمی و قانونی این عزل ابلاغ شده باشد.

همچنین دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل از دادسرای تهران خواسته است که مهناز افشار را احضار و در صورت عدم حضور جلب کند. در نامه مربوط به درخواست نیابت قضائی مذکور، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به عنوان اتهامات مهناز افشار ذکر شده است.

 آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان اهداف سفر به این استان را تشریح کرد و گفت: دیدار با مردم عزیز، مسئولان خدمتگزار، روحانیون و علمای شیعه و سنی، دیدار با مسئولان قضایی منطقه، مطلع شدن از مشکلات و تنگناهایی که برای همکاران قضایی، اداری و سازمانی در این منطقه وجود دارد جزو برنامه‌های این سفر است و امیدواریم بتوانیم تا جایی از دست ما برمی‌آید نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم. وی همچنین در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و سران طوایف و بزرگان استان گفت: دشمنان به دنبال تسلیم شدن ملت ایران مقابل خواسته های خود هستند که همگان با پیروی از رهبر معظم انقلاب و شهدا هرگز زیر بار این ذلت نخواهند رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا اسلحه ايران برایان هوک برجام بنزين توافق هسته ای تيم فوتبال استقلال تهران حقوق کارگران خرید و فروش اسلحه دادگاه دانشگاه فرهنگیان رييس جمهور سایت نطنز سفر استاني سهمیه بندی بنزین سيدابراهيم رئيسي فراکسیون کارگری قاچاق اسلحه قوه قضاييه كرمانشاه معلمان مقام معظم رهبری منطقه سیستان و بلوچستان موسسات مالي و اعتباري موسسه آرمان موسسه البرز ایرانیان موسسه فردوسی موسسه ولیعصر نماينده مجلس وینفرد شفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان

به گزارش «تابناک»، علی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند
رتبه‌بندی به شرط بارگذاری مدارک

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
تلاش می‌کنیم بخش‌ زیادی از بازنشستگان را نگه داریم

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

دیگر خبرها

  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود