Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:50:26 GMT

حمايت ويژه استاندار همدان از طرح‌هاي آبخيزداري

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۵۱۹

حمايت ويژه استاندار همدان از طرح‌هاي آبخيزداري

خبرگزاري آريا-استاندار همدان بر حمايت همه جانبه از منابع طبيعي تاکيد کرد و گفت: ما به انجام طرح هاي آبخيزداري براي برون رفت از وضعيت خشکسالي اعتقاد داريم و در اين راستا براي تحقق و توسعه طرح‌هاي آبخيزداي و آبخوانداري حمايت مي کنيم.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا: در اين ديدار استاندار همدان از توجه رييس سازمان جنگل‌ها به اجراي طرح‌هاي آبخيزداري تقدير کرد و خواستار توجه ويژه به منابع‌طبيعي استان شد و افزود: با توجه به توانمندي و استعدادي که در مجموعه منابع‌طبيعي استان وجود دارد نياز است اعتبار لازم براي توسعه و افزايش پروژه‌هاي آبخيزداري به منظور تقويت سفره‌هاي زير زميني، جلوگيري از فرسايش خاک، ذخيره آب و جلوگيري از خسارت سيلاب اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد سعيد شاهرخي استاندار همدان با تاکيد بر اهميت و جايگاه منابع طبيعي در توسعه پايدار بويژه در استان همدان گفت: منابع طبيعي امروز نيازمند حمايت همه‌جانبه است و اقدامات آبخيزداري براي برون رفت از بحران کم آبي و مهار سيلاب بسيار حياتي و سودمند است.
استاندار همدان گفت: با توجه به حجم بارش‌هاي اخير همدان دومين استان پر بارش در کشور بود و با توجه به اينکه در حوزه آبخيزداري استان کارهاي بسيار خوبي صورت گرفته، از بروز سيلاب و خسارت‌هاي اين پديده جلوگيري شد و ما همه جانبه از طرح‌هاي منابع طبيعي و آبخيزداري را دنبال و حمايت مي کنيم و نگاه ويژه و اصلي به حوزه منابع طبيعي استان داريم.
شاهرخي گفت: مسلماً کارهاي آبخيزداري و توجه به منابع طبيعي در نگهداري منابع آبي ضروري و بسيار مهم است و مجموعه استان به منابع طبيعي توجه ويژه دارند و محدوديتي اعتباري براي اجراي طرح‌هاي منابع طبيعي خصوصاً آبخيزداري قائل نيستيم و حتماً کمک خواهيم کرد طرح‌هاي منابع طبيعي به سرانجام برسد.

مهندس آقايي رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور نيز در ديدار استاندار همدان تصريح کرد: دولت توجه ويژه‌اي به موضوع آبخيزداري داشته و اعتبارات قابل توجهي نيز به اين موضوع اختصاص داده است و اولويت اول ما بحث هاي آبخيزداري است و اين وظيفه ماست تا از اين موقعيتي که ايجاد شده در جهت بهبود وضعيت پوشش گياهي و تقويت سفره‌هاي زيرزميني و ذخيره آب تلاش کنيم.
رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور همچنين گفت: پروژه هاي آبخيزداري از جمله کار هاي زيربنائي و ماندگار است و اينکار در منابع طبيعي بايد با مشارکت مردم انجام شود و مردم محلي بايد در همه طرح‌ها و پروژه‌هاي منابع طبيعي نقش پر رنگ داشته باشند تا علاوه بر ايجاد اشتغال نسبت به حفاظت از آن تلاش کنند.
وي گفت: با عنايت ويژه مقام معظم رهبري به طرح‌هاي آبخيزداري در سال گذشته ميزان 200 ميليون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ارزي به اين امر در کشور اختصاص داده شد و سهم استان همدان را بالغ بر 16 ميليارد تومان عنوان و تصريح کرد: قطعاً اين ميزان اعتبار براي سال جديد براي همدان 2 برابر خواهد شد و حمايت و تخصيص اعتبارات استاني در اين بخش نيز کمک شاياني به توسعه اين طرح‌هاي مهم خواهد داشت.
رئيس منابع طبيعي کشور ادامه داد: به وضوح مي‌بينيد هر کجا عمليات آبخيزداري صورت گرفته، خسارت سيل کاهش چشمگيري داشته و به حداقل ممکن رسيده يا اصلا خسارتي وارد نشده است.
آقائي با بيان اينکه اقدامات آبخيزداري صرفاً انجام عمليات بيومکانيکي و سنگ و ملاتي نيست بلکه يک سلسله اقدامات هماهنگ شده و در قالب طرح جامع حوزه آبخيز انجام مي شود که موضوع  اجراي کاداستر، حفاظت، پيشگيري از حريق و آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع نيز در آن ديده شده است و تمامي اقدامات منابع طبيعي در قالب مديريت جامع حوزه آبخيز انجام مي شود.


کدM-ch2531



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار آبخيزداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی