Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:38:30 GMT

افزایش جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به مرز ۲۶۰۰ باب

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۶۹۴

افزایش جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به مرز ۲۶۰۰ باب

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ظرفیت توزیع گاز طبیعی به خودروهای گازسوز با افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کشور به۲۵۹۰ باب خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی ده‌چشمه امروز در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۴۶۲ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در سطح کشور راه‌اندازی شده که این تعداد جایگاه ظرفیت توزیع روزانه ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار مترمکعب بر ساعت را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با راه‌اندازی ۱۲۹ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در حال ساخت که ۳۰ باب آن توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کل کشور به ۲۵۹۱ باب و ظرفیت توزیع روزانه این سوخت پاک نزدیک به ۲۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت افزایش می‌یابد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: تعهد وزارت نفت برای توسعه این صنعت احداث ۲۶۰۰ باب جایگاه در سطح کشور بوده است که با راه‌اندازی این تعداد، تعهدهای وزارت نفت در این باره به‌طور کامل اجرایی خواهد شد.

قاسمی با اشاره به این که ظرفیت توزیع روزانه سی‌ان‌جی در سه سال گذشته به‌طور میانگین ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بوده است که این مقدار با توجه به برابر بودن خودروهای ورودی و خروجی این صنعت تقریباً ثابت مانده است، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت فروش روزانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور وجود دارد که تنها از نیمی از این ظرفیت استفاده می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت نفت، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعداد خودروهای سی‌ان‌جی سوز را حدود ۴.۳ میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به ۶۰۰ دستگاه پایه گازسوز بوده، حدود ۹۱۸ هزار دستگاه توسط وزارت نفت تبدیل شده است و حدود ۲ میلیون خودرو نیز توسط خودروسازان دوگانه‌سوز تولید شده‌اند و بقیه این تعداد نیز در کارگاه‌ها تبدیل به گازسوز شده‌اند.

قاسمی، پیش از این از افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها با اجرای طرح‌های چندگانه تشویقی برای تبدیل خودروهای حمل و نقل عمومی در این مدیریت خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰۰ نفر در سیل گرفتار شدند/ امدادرسانی ادامه دارد

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک محمودی، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متأثر از این پدیده گفت: از ٠٤ تا ۰۷ اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ۵ بامداد جمعه ١١ استان (اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد) و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

محمودی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ۲۶۰۰ نفر در سیل گرفتار شدند/ امدادرسانی ادامه دارد
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن