Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،عمر داودزی، رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح امروز (چهارشنبه 11 ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری در کابل گفت: موارد جالبی از جرگه مشورتی صلح بیرون خواهد شد و طالبان و سیاسیون باید نتایج آن را بپذیرند.

وی اظهار داشت که انتخابات هیات اداری و روسای کمیته های لوی جرگه دیروز تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، افضل حدید، عارف نورزی، حبیبه سرابی، کمال صافی و منیره آخوندزاده به عنوان معاونان و رفیع‌الله حیدری، موسی رحیمی، عبدالله عرفان، عاطفه طیب و گلالی اکبری به عنوان منشی های لوی جرگه انتخابات شده اند.

رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح افزود: از 50 کمیته کاری، روسای 13 کمیته کاری از زنان انتخابات شده‌اند و منشی‌های 28 کمیته دیگر نیز خانم ها می باشند.

داودزی بیان داشت: «کمیته‌ها کار خود را روی برنامه اصلی از امروز آغاز کرده‌اند، اگر تا آخر امروز نتیجه کار را گزارش دهند جرگه در وقت معین پایان می یابد؛ در غیر این صورت، احتمالا برای نیم و یا یک روز دیگر تمدید خواهد شد.

وی گفت: جرگه در اخیر فهرست پیشنهادات خود را به حکومت، طالبان و جامعه جهانی ارائه خواهد کرد. جرگه مشورتی صلح بزرگ ترین و همه شمول ترین جرگه تاریخ افغانستان است و باید طالبان نتایج آن را بپذیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که گفتگو با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت جریان دارد که در برنامه اختتامیه جرگه شرکت کند و از سیاسیون دیگر هم که به هدف جرگه شک داشتند دعوت می‌شود تا با اشتراک در نشست اختتامیه نتایج آن را بپذیرند.

گفتنی است که لوی جرگه مشورتی صلح در سایه تحریم‌های گسترده احزاب قدرتمند سیاسی، رهبران جهادی و تیم‌های انتخاباتی روز دوشنبه (9 ثور/ اردیبهشت) افتتاح شد و ریاست آن به عبدالرب رسول سیاف واگذار شد. اعضای جرگه مشورتی صلح در دو روز گذشته به دلیل جنجالی شدن انتخاب هیات اداری جرگه نتوانستند درباره موضوع صلح بحث کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوی جرگه لوی جرگه مشورتی صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • واکنش رامین رضاییان به فحاشی هواداران پرسپولیس؛ بلندتر، نمی‌شنوم! + فیلم
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • سپاهان، زهر اقدام امید نورافکن را گرفت | تصویر جالبی که قبل از الکلاسیکو منتشر شد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس