Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:55:55 GMT

مباحث فرهنگی ابزار مناسب برای توسعه مناسبات بین کشورهاست

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۹۹۴

مباحث فرهنگی ابزار مناسب برای توسعه مناسبات بین کشورهاست

تهران- ایرنا- سفیر بلژیک در ایران مباحث فرهنگی را ابزاری مناسب برای توسعه‌ مناسبات بین کشورها دانست و گفت: قطعا مصمم به توسعه و هموارکردن مسیر تبادل فرهنگی با ایران هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ورونیک پتی (Véronique PETIT) در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی دیداری با محسن جوادی رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: این نخستین بار است که از این نمایشگاه بازدید می‌‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در بلژیک مردم از طریق کتاب، فیلم و موسیقی با فرهنگ ایران آشنا هستند و مردم تمایل زیادی به آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم ایران دارند.
ورونیک پتی مباحث فرهنگی را ابزاری مناسب برای توسعه‌ مناسبات بین کشورها دانست و افزود: سیستم سیاسی بلژیک به صورت فدرال و چندفرهنگی است و به همین دلیل زمان بیشتری نیاز است تا بتوان راه تبادل فرهنگی با ایران را هموارتر کرد اما قطعا ما مصمم بر انجام این کار هستیم.
سفیر بلژیک در ایران از برگزاری برنامه‌‌هایی با حضور دانش‌آموزان ایرانی که به زبان فرانسه مطلب می‌‌نویسند در بعدازظهر چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) خبر داد.

***نمایشگاه کتاب تهران زمینه مناسبی برای تبادل اندیشه
رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور سفیر بلژیک در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، زمینه‌ مناسبی برای تبادل اندیشه و اطلاعات با سایر ناشران و بازدیدکنندگان خارجی فراهم کرده است.
محسن جوادی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 400 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است، افزود: اکثر این کتاب‌‌ها، کتاب‌‌های چاپ شده در 5 سال اخیر یا کتاب‌‌های ترجمه شده‌ جدید هستند.
وی از تمایل ایران برای تبادل رایت (حق تکثیر) و ترجمه‌ کتب سایر کشورها همچنین ترجمه‌ کتاب های فارسی به زبان‌‌های دیگر خبر داد.
جوادی اظهار داشت: ایران و بلژیک به لحاظ سوابق فرهنگی و علمی مشترکات فراوانی دارند و امیدواریم ادبیات و عرصه‌ فرهنگ عمومی بتواند با گسترش روابط پایدار فرهنگی به توسعه‌ روابط سیاسی نیز بینجامد.
رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواستار افزایش ارتباط بین پژوهشگران و نویسندگان ایرانی و بلژیکی شد و ابراز امیدواری کرد چالش‌‌های عمده‌ بشر بتواند در سال‌‌های آتی به دست همین جوانان رفع بشود.
جوادی در پایان از سفیر بلژیک دعوت کرد از بخش کودکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کند و از نزدیک شاهد علاقه و استقبال این قشر از کتاب و کتابخوانی شود.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
در سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه هزار و 200 ناشر با حدود 437 هزار کتاب شامل دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی از 30 کشور جهان با 137 هزار عنوان کتاب حضور دارند.
چین به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب، 94 ناشر را با چهارهزار عنوان و 15هزار جلد کتاب به نمایشگاه آورده است. همچنین قرار است 20 نویسنده، پژوهشگر، تصویرگر و 50 مدیر فروش حق تالیف کتاب، امسال در غرفه میهمان ویژه (چین) حضوری فعال داشته باشند.
در بخش ناشران عمومی حدود 14 هزار متر مربع فضا برای حضور 988 ناشر تدارک دیده شده است که 141هزار و 861 عنوان کتاب را عرضه خواهند کرد.
در بخش کودک و نوجوان نیز 251 ناشر در فضایی به وسعت حدود 6 هزار متر مربع، 24هزار و 13 عنوان کتاب را عرضه می کنند. در بخش دانشگاهی نیز 428 ناشر در فضایی بیش از شش هزار و 235 متر مربع، 60 هزار و13عنوان کتاب را در سالن های کاملا مسقف زیر چادر به نمایش و فروش گذاشته اند.
در سالن‌های آموزشی نیز 97 ناشر در فضای حدود سه هزار و 231 متر مربع به ارائه 17 هزار و 445 عنوان کتاب می پردازند.
فراهنگ**3009**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب 98 ايران بلژيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران