Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه سامانه گرمسیری بزرگتری طرح توسعه آب و خاکی تاریخ کشور است، گفت: ۶,۸۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز حسن روحانی صبح امروز در آئین افتتاح چند طرح در کرمانشاه اظهار داشت: سامانه گرمسیری این منطقه را کاملاً متحول خواهد کرد و امیدواریم که مجموعه این طرح‌ها توسعه بزرگی را برای منطقه غرب کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان کشور با آب‌های مرزی ارتباط دارند که می‌تواند منبع خیر و برکت برای آنها باشد، افزود: این طرح‌ها شاید بزرگترین طرح افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور است و امنیت غذایی کشور و توسعه و تحول این منطقه را به دنبال دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در زمان مرحوم هاشمی این طرح را مطرح می‌کردیم و در زمان دولت اصلاحات در شورای عالی امنیت ملی تصویب کردیم.

وی با اشاره به اینکه منابع آبی قابل قبولی امسال داریم و مجموع سدهای کشور ۸۰ درصد ذخایر آنها پر است، عنوان کرد: ۲۳ میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان فقط داریم و از اول فروردین تا امروز ۳۲ میلیارد مترمکعب آب ذخیره شده است.

روحانی همچنین با اشاره به سیل اخیر تصریح کرد: دولت در حد توان برای جبران خسارت‌های سیل کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه با این سدها گردشگری باید یک تحول بزرگ را ایجاد کند، گفت: از رهبر انقلاب به دلیل موافقت در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: این روز، روزی است که از سال ۸۲ برسیم به افتتاح این پروژه بزرگ و انشاالله برای ادامه کار را هم تأمین می‌کنیم.

وی اذعان کرد: طرح باید تکمیل شود و مجموعاً تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۷ سد و بند تکمیل شده است و ۵ مورد دیگر باید تکمیل شود و این کار عظیمی است.

روحانی بیان داشت: در این روزهایی که عربده کشی دشمنان بیشتر شده مردم شاهد ایستادگی، مقاومت و تلاش هستند و هر افتتاح طرح عظیمی یک ضربه بزرگی بر دشمنان است.

وی ادامه داد: اگر حتی از فروش نفت به ما فشار بیاورند از جای دیگری جبران می‌کنیم و حتی این حرف‌ها بی‌پایه است و قدرت آمریکا به حد بلندی زبانشان نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برگردیم به نقطه عقلانیت، آنها از این نقطه دور شده‌اند، افزود: ما منطقه را بهتر از آنها می‌شناسیم، فداکاری مردم ما بالاتر از تصور آنهاست و از اینجا به بعد این طرح با مردم است که به صحنه بیایند.

وی عنوان کرد: ما با هیچکس دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.

روحانی بیان داشت: ایران بزرگ ما در طول هزاران سال مقاومت کرده و ملت متحد ما همچنان اتحادشان را حفظ می‌کنند و به روزهای شادمانی مردم هم می‌رسیم.

وی ابراز داشت: امیدوارم این کار بزرگ ملی ۶,۸۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و کار عظیم و بزرگی برای این طرح‌ها انجام شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسن زمانیان امروز (سه شنبه) در سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد به اهمیت عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: اندیشکده‌های جهان باید هر روز بیشتر در این زمینه کار کنند و اهمیت این عملیات روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.

وی در مورد آیین تجلیل از استادان برگزیده که هر سال به همت وزارت علوم همزمان با روز معلم برگزار می‌شود، اظهار کرد: اولین جنبه مهم در این آبین، رشد فزاینده استادان برگزیده هر سال نسبت به سال قبل، تعداد گروه‌های برگزیده و میزان جایزه است که نشان می‌دهد عالم و علما در کشور و برای وزارت علوم بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: در این سازمان محور‌های پژوهشی جهان را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم و به این محور‌ها شامل میکروالکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، موضوع تغییر اقلیم، توسعه گرافن و سوخت پاک نیتروژن رسیدیم.

زمانیان گفت: هر کدام از استادان برگزیده که روی این حوزه‌ها کار کند و طرح تحقیقاتی را پیش ببرند به آنها تا یک میلیارد تومان پژوهانه اختصاص می‌دهیم.

به گزارش آنا، آیین نکوداشت اعضای هیئن علمی نمونه کشوری امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر کشور واستادان نمونه کشوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در مراسم امروز نکوداشت مقام اعضای هیات علمی نمونه کشور ۶۵ استاد به عنوان نمونه معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

جوان‌ترین استاد نمونه کشوری ۴۵ سال و پیرترین استاد نیز ۷۰ سال سن دارد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت