Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:38:56 GMT

تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی در رشت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۴۹۴

تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی در رشت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز در همایش تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی در رشت گفت: کشاورزی دانش بنیان رکن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: امروز از کشاورزانی که سهم بسزایی در زمینه تولیدات از جمله برنج، چای ابریشم، مرکبات، کشت صنوبر، گندم، جو و کلزا داشتند، تجلیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: گیلان در حال حاضر با تولید ۷۰۰ هزار تن برنج سفید و درآمد ۹ هزار میلیارد تومانی برای کشاورزان دومین استان برنج خیز کشور است.

وی افزود: گیلان در زمینه تولید فندق، گل گاوزبان، چای، نوغان، بادام زمینی، مرغ گوشتی، بوقلمون رتبه نخست و شاخص کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: این استان در زمینه تولید کیوی، برنج، خاویار و مرغ مادر نیز رتبه دوم کشور و در زمینه زیتون و آبزی پروری نیز رتبه‌های سوم کشور را دارد.

درجانی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان و تولید بیشتر امسال ۲۵۴ میلیارد تومان به کشاورزان تسهیلات پرداخت شده است که ۵۵ درصد اعتبارات استانی برای اشتغال در زمینه کشاورزی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای رونق بیشتر محصول برنج هزار و ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است که این میزان در سال آینده ۲ و نیم برابر می‌شود.

محمد صادق حسنی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در ادامه این همایش گفت: برنج و چای ۲ محصول ارزشمند گیلان هستند که اشتغالزایی زیادی را به همراه دارند.

وی با بیان اینکه تولید داخلی و رونق محصولات کشاورزی یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها است، افزود: مدیریت در بازار برنج یکی از راه‌های حمایت از کشاورزان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه برنج یکی از محصولات استراتژیک گیلان است، افزود: در تلاشیم با مکانیزه کردن کشاورزی، اعطای تسهیلات کشاورزی، جلوگیری از قاچاق برنج و تنظیم بازار ضمن حمایت هرچه بیشتر از شالیکاران، به رونق تولید و اقتصاد جامعه نیز بیش از پیش کمک کنیم.

علی اکبر موئدی، معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی هم در این همایش، به تحریم‌های ناجوانمرادنه دشمنان علیه کشور اشاره کرد و گفت: تولیدات کشاورزی به نوعی تنها بخش ضد تحریم است.

وی افزود: کشاورزان با تولیدات انبوه محصولات خود می‌توانند ضمن تامین مواد غذایی، توطئه‌های دشمنان را نیز در بحث امنیت غذایی از بین ببرند.

معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان گیلان در ۱۵ محصول کشاورزی رتبه‌های اول تا سوم را در کشور دارد، اظهار داشت: افزایش تولید و عملکرد خوب در سایه سار تلاش کشاورزان، کارشناسان جهاد کشاورزی، حوزه‌های تحقیقاتی و محققان معین موثر خواهد بود.

موئدی تصریح کرد: در تلاشیم تا در موسسه‌های تحقیقات کشاورزی، آخرین یافته‌های خود را در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا ضمن رونق تولید و بحث مبارزه با آفات، همچنین به توسعه اقتصادی و خودکفایی محصولات نیز دست یابیم.

انتهای پیام/ع

برپایی همایش تجلیل از ۴۷ نفر تولید کننده برتر کشاورزی در رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: بخشی از این اعتبار به متقاضیان خرید موتور پمپ آب کشاورزی پرداخت شده است و این مهم استمرار پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سهم ۱۴۶ میلیارد تومانی استان در بخش مکانیزاسیون در سال گذشته اضافه کرد: علت عدم تخصیص تمام سهم اختصاصی در نظر گرفته شده به بهره برداران استان گیلان مشکل ایجاد شده در سامانه سمات بانک کشاورزی بوده است و امیدواریم در سال جدید ضمن توجه به جاماندگان معرفی شده سال قبل پرداخت تسهیلات را ادامه دهیم.

محمدی تصریح کرد: در سال جاری سهم استان در خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون ۲۴۰ میلیارد تومان است و به مثابه سال‌های گذشته پس از هماهنگی با مدیریت شعب بانک کشاورزی توزیع شهرستانی و سهم شهرستان در اختیار مدیران جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت تا نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط به سیستم بانکی اقدام شود.

کد خبر 6098943

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند