Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@10:32:30 GMT

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های شاخص

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۷۸۲

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های شاخص

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه، در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کرمانشاه، از طرح‌های کشاورزی شاخص شهرستان سنقر از جمله طرح بادام کاری ٦٠ هکتاری اجرا شده در روستای دهنو بازدید کردند.

در سال ۹۷، در راستای اجرای سیاست توسعه باغات دیم در سطح شهرستان سنقر و کلیایی ۲۳۰ هکتار چاله کنی انجام گرفت و در همین سال در سطح ۱۳۰ هکتار نهال کاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اجرای طرح توسعه باغات دیم ۳۸۰ میلیون تومان از محل توسعه باغات دیم هزینه شده است.

 

انتهای  پیام/ز

 

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱

ایسنا/کرمان رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان زرند طی نامه‌ای به معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: کشاورزان این شهرستان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به دلیل سرمازدگی دچار خسارت زیادی شدند اما به هیچکدام از وعده‌ها درباره پرداخت وام، امهال بدهی و .. عمل نشده است.

علی پوررنجبر خطاب به قاسمی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نوشته است: «سرمای بی سابقه طی سه نوبت در فروردین سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خصوصا پسته وارد کرد که این امر زندگی ۱۷ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی که افرادی آبرومند و اکثرا جزء خیران شهرستان زرند بوده‌اند را تحت تاثیر قرار داده است.

در پی قول‌های داده شده برای پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر هکتار باغ پسته، هیچ تسهیلاتی به کشاورزان پرداخت نشد و امهال هیچ وامی صورت نگرفت.

متاسفانه در فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز مجددا سرمازدگی طی دو نوبت ۴۰۰۰ میلیارد تومان  خسارت وارد کرد و گره‌ای از کار کشاورزان باز نشد و در حال حاضر هم بانک‌ها اقدام به برگه نمودن چک‌های کشاورزان و مسدود نمودن حساب آنها را کرده‌اند در حالی که مصوب بود بانک‌ها نسبت به اجرای بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ و بند ض تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اقدام نمایند که متاسفانه اقدام نکردند».

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، در بخش دیگری از این نامه آمده است: هنگام جابجایی چاه‌های کشاورزی پروانه‌ها را ۲۵ درصد تعدیل می‌کنند و چاه‌موتوری که برای ۲۰ لیتر در ثانیه ۶۰ هکتار زیرکشت داشته با تعدیل، مقدار زیادی از سطح زیرکشت بلاتکلیف می‌ماند و این خسارت غیرقابل جبران است.

در نامه رئیس اتاق اصناف زرند به قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره مشکل خاموشی برای محصول پسته و احتمال کاهش محصول هشدار داده و پیشنهاد شده تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد تا نسبت به ایجاد پنل‌های خورشیدی به منظور تولید برق اقدام کنند.

عدم پرداخت غرامت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، عدم توازن و برابری حق بیمه و حداکثر تعهد صندوق با ارزش محصول، لزوم ورود شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با سرمازدگی و کاهش خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی و ... از دیگر موارد مطرح شده در نامه رئیس اتاق اصناف کشاورزی زرند به قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند