Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@00:42:51 GMT

شبكه مناطق مساجد شیراز راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۸۳۲

شبكه مناطق مساجد شیراز راه‌اندازی شد

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد جعفری، نماینده آیت‌الله دژكام در مركز رسیدگی به امور مساجد فارس امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با موضوع مسجدمحوری برگزار شد، خود به نیازمندهای مساجد نیز اشاره كرد و گفت:‌ محوریت مساجد با امام جماعت است و آیا نیاز به آموزش دارد كه مسلماً باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، نظارت و حل اختلاف اركان مساجد و همچنین استیفای حقوق مستقلات مساجد را از دیگر نیازمندی‌ها عنوان كرد و گفت: بهترین راه برای اینكه جوانان بتوانند از توانایی یكدیگر استفاده كنند، شبكه‌سازی مساجد است.
جعفری بیان كرد: طی 5 ماه گذشته شبكه مناطق مساجد را در 11 منطقه شیراز راه‌اندازی كردیم و در فاز دوم شبكه محلات را در دستور كار داریم كه هم‌اكنون در حال راه‌اندازی شبكه منطقه 3 هستیم.
نماینده آیت‌الله دژكام در مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در ادامه بر لزوم پرهیز از انجام كارهای جزیره‌ای در مساجد تأكید كرد و گفت: اگر بخواهیم مسجدمحوری را مدنظر قرار دهیم، نیازمند تعامل و همكاری دستگاه‌های مختلف داریم و در این راستا باید از كارهای جزیره‌ای بپرهیزیم.
وی به ارائه آماری از وضعیت مساجد فارس پرداخت و افزود: هم‌اكنون قریب 3 میلیون نفر جمعیت مسلمان و 7 هزار مسجد و حسینیه در استان فارس وجود دارد كه اگر بگوییم 500 مسجد غیرفعال هستند، 6 هزار و 500 مسجد دیگر فعال هستند كه باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.
جعفری با بیان اینكه سرانه هر مسجد با توجه به جمعیت استان باید 462 نفر باشد كه در حالی كه این سرانه هم‌اكنون 50 نفر است، گفت: یعنی ما تنها 10 درصد مخاطب جذب كرده‌ایم.
نماینده آیت‌الله دژكام در مركز رسیدگی به امور مساجد فارس اظهار كرد: 325 هزار نفر مخاطب مسجد وجود دارد كه نیمی از آنان یعنی 162 هزار نفر از آنان را زنان تشكیل می‌دهند.
وی با بیان اینكه 35 درصد از مخاطبان مساجد یعنی 113 هزار نفر جوانان هستند، گفت: در چشم‌اندازی كه ترسیم كرده‌ایم باید در هر سال 5 درصد به مخاطبان مساجد بیفزاییم و با این روند انتظار می‌رود كه تا پایان سال 98 جمعیت مساجد ما به 450 هزار نفر برسد.
جعفری فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد و گفت: محوریت این بیانیه خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است كه برای تحقق آن جایی بهتر از مسجد نیست لذا باید از مسجد برای تحقق گام دوم انقلاب اقدام كنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي شبكه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نفت،  مهدی حیدری با همراهی مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی به‌منظور حل مشکلات و چالش‌های راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش، کارخانه گاز و گاز مایع ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ از این پروژه‌ها بازدید کرد.

وی در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رییس‌جمهور به استان ایلام اشاره کرد.

کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه نفت احداث شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد