Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: هفته‌های فرهنگی موجب افزایش تعاملات و تبادلات بین ملت‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان (۱۱ اردیبهشت) در جریان سفر خود به باکو با ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص ظرفیت‌ها و لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی‌ترکمان در آغاز سخنان خود، به وجود اشتراکات بسیار فراوان تاریخی و فرهنگی اشاره و فرهنگ را مهمترین عامل نزدیکی بین ملت‌ها دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از قبیل برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران، هفته‌های فیلم ایران، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و گسترش زبان و ادبیات فارسی در اقصی نقاط دنیا اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری موفق هفته‌های فرهنگی سال‌های گذشته در دو کشور، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هفته فرهنگی امسال جمهوری آذربایجان در ایران خبر داد و افزود: برگزاری هفته‌های فرهنگی موجب افزایش تعاملات و تبادلات می‌شود که نتیجه آن نیز دوستی دو ملت را بیش از پیش عمیق‌تر می‌کند و همچنین ارتقا سطح مناسبات فرهنگی، تسهیل کننده مناسبات سیاسی بین کشورها نیز می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به درد مشترک امروز جهان اسلام یعنی افراط گرایی و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری، به لزوم تلاش هر چه بیشتر دولت‌ها برای آشنایی جوانان با فرهنگ اصیل خود تأکید کرد.

وی در ادامه با تأکید بر پتانسیل و توانمندی‌های فرهنگی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در همکاری با جمهوری آذربایجان در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری اعلام کرد و بسط و گسترش مناسبات همه‌جانبه به ویژه در عرصه‌های فرهنگی با همه کشورها و بطور اخص با کشورهای همجوار همچون جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

تأکید بر امضای یادداشت تفاهم همکاری فرهنگی با شهرهای ایران

ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان هم در سخنانی، سفر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به باکو را فرصتی مغتنم برای تقویت مناسبات فرهنگی بین دو کشور دانست.

وی به مشاهیر و ادیبانی همچون نظامی، خاقانی و شهریار اشاره کرد و گفت: مشترکات فراوانی داریم که دو ملت را به هم پیوند می‌دهد و باعث تقویت حضور ما در عرصه‌های جهانی می‌شود.

قارایف همچنین، بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی مستقیم میان مناطق و شهرهای مختلف دو کشور تأکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی شهرهای عمده جمهوری آذربایجان آماده امضای یادداشت تفاهم همکاری با شهرهای ایران هستند.

در این دیدار که در محل وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان برگزار شد، حضور جهانگیرزاده، سفیر و اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو حضور داشتند.

بنابر اعلام این خبر، ابراهیمی‌ترکمان به دعوت ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، به منظور شرکت در پنجمین مجمع جهانی گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها به باکو پایتخت این کشور سفر کرده است. وی در این رویداد فرهنگی، با شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و گفت‌گو خواهد کرد.

همچنین، در راستای اجرایی کردن تفاهمنامه همکاری فرهنگی که در سفر سال گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان صورت گرفت، به امضای وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان و ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس

در حالی راه آهن از عبور محموله ترانزیتی افغانستان بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی کنسرسیوم ریلی از ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داده که به‌نظر می‌رسد این محموله به‌صورت غیراستاندارد بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از حدود دو هفته کنش و واکنش رسانه‌ای درباره قطار ترانزیتی افغانستان، سرانجام شب گذشته راه آهن جمهوری اسلامی ایران از عبور این بار ترانزیتی از ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

راه‌آهن در این‌باره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همراهی مرزبانی به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند. در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود، متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این  10 واگن در شمتیغ کرد. -این کنسرسیوم- تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد. این محموله 15 اردیبهشت از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه آهن در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

به گزارش تسنیم، محموله تجاری افغانستان در زمان حاضر در مرکز لجستیک اپرین اسلامشهر قرار دارد. بررسی تصاویر این محموله نشان می‌دهد کنسرسیوم توسعه ریلی بار مذکور را  به‌صورت غیراستاندارد بارگیری کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد