Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@04:56:32 GMT

حکم جولیان آسانژ صادر شد؛ ۵۰ هفته حبس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۳۲۷۷

حکم جولیان آسانژ صادر شد؛ ۵۰ هفته حبس

موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس بابت نادیده گرفتن حکم یک دادگاه انگلیسی و پناه گرفتن در سفارتخانه اکوادور در لندن به ۵۰ هفته حبس محکوم شد. آفتاب‌‌نیوز : دادگاهی در لندن جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس را به جرم نقض شرایط وثیقه مالی به ۵۰ هفته زندان (دو هفته کمتر از یکسال) محکوم کرد.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آسانژ حدود هفت سال پیش از بیم بازداشت به اتهام تجاوز جنسی در سوئد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای آسانژ در آن زمان با قرار وثیقه آزاد بود و با این پناهندگی، مقررات آزادی مشروط خود را نقض کرد. دولت سوئد هم اندکی بعد، حکم پیگیری وی را به اتهام تجاوز لغو کرد.

دبورا تایلور قاضی دادگاه لندن پس از اعلام حکم ۵۰ هفته زندان برای بنیانگذار ویکی‌لیکس اعلام کرد که آسانژ از موقعیت ویژه خود در راستای قانون شکنی و تحقیر سیستم قضایی بریتانیا سواستفاده کرده است.
وی در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) با لغو پناهندگی‌اش توسط اکوادور و ورود پلیس لندن به سفارت این کشور بازداشت شد. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا هم همان روز با صدور بیانیه‌ای اتهاماتی را متوجه او کرد.
لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور بعد از بازداشت بنیانگذار ویکی‌لیکس در اظهار نظری اعلام کرد که آسانژ از سفارتخانه این کشور به‌عنوان یک مرکز جاسوسی استفاده می‌کرد که این موضوع شرایط پناهندگی سیاسی وی را نقض کرد.
سخنگوی کاخ سفید:‌ عبارت «عاشق ویکی‌لیکس‌ام» از سوی ترامپ یک شوخی بودآسانژ با درخواست استرداد از سوی ایالات متحده آمریکا به اتهام افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده روبرو است. بریتانیا از آمریکا خواسته است مدارک خود را برای استرداد وی تا ۱۲ ژوئن ارائه دهد.
جولیان آسانژ در سال ۲۰۱۰ اطلاعات سری دولتی را در وب سایت ویکی‌لیکس منتشر کرد و بعد از آن نیز اطلاعات سری مختلفی درباره روابط دولت ها با یکدیگر و به‌ویژه با آمریکا منتشر کرد. ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۶ و در جریان رقابت انتخاباتی میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، ایمیل‌های کلینتون را منتشر کرد.
منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آسانژ ویکی لیکس دادگاه انگلیسی جولیان آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر

توپچی ها می توانند دوباره ادعا کنند که تیم اول لندن هستند.

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، آرسنال مقابل چلسی به برتری ۵-۰ دست یافت. شاگردان میکل آرتتا بازهم مقابل یک رقیب لندنی در فصل جاری به بردی قاطع و پُرگل رسیدند.

به نقل از اوپتا؛ آرسنال در سه بازی فصل جاری لیگ برتر مقابل تیم های لندنی موفق به ثبت +5 گل شده است. برای اولین بار در تاریخ لیگ سطح اول انگلستان است که توپچی ها در دربی های لندن به چنین دستاوردی می رسند. آرسنال مقابل کریستال پالاس به برتری 5-0 دست یافت؛ سپس وست هم را با نتیجه 6-0 درهم کوبید و در نهایت مقابل چلسی به یک برد تاریخی 5-0 رسید. شکست 5-0 چلسی مقابل آرسنال، سنگین ترین باخت آنها در دربی های لندن از سال 1986 است. (باخت 6-0 مقابل کوئینز پارک رنجرز)

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن