Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزوار- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی به اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی در قالب تفاهمنامه با معینهای اقتصاد اشاره و بیان کرد: در این میان شوراها نقش موثری در اجرای طرحهای اقتصادی مقاومتی و توسعه استان دارند.

محمدعلی همدمی نژاد روز چهارشنبه در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان خوشاب افزود: بر این اساس شوراها می بایست از ظرفیت طرحهای منعقده با معینهای اقتصادی در قالب اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی برای توسعه مناطق بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تشکیل و فعالیت کارگروههای توسعه مناطق روستایی و عشایری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تلاش شوراهای روستایی برای رونق تولید و اشتغال در مناطق باید بیش از پیش افزایش یابد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شوراها نشستهای خود را در اتاقهای باز برگزار کنند چون مشاهده تلاش و پیگیری آنها منتج به همراهی بیشتر مردم با شورا می شود. هشت هزار عضو شوراها در این استان فعالیت دارند که 192 نفرشان را بانوان تکشیل می دهند.
فرماندار خوشاب نیز در نشست گفت: شورا نماد تبلور مردمسالاری و حاکمیت مردم است که در توسعه مناطق شهری و روستایی نقش اثرگذاری دارد.
حسن ابارشی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان منتخبان مردم جایگاه قانونی دارند و باید همه مدیران و مسئولان با این نهاد تعامل داشته باشند.
وی گفت: در شرایط سخت اقتصادی و جنگ روانی دشمن، شوراها رفع مشکلات و توجه به مطالبات مردم را در چارچوب اختیارات و وظایف قانونی در اولویت قرار دهند.
سلطان آباد، مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در فاصله 175 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو شهر و 70 روستا است.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراها معين اقتصادي مديركل امور روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است