Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاح همزمان فاز یک سامانه گرمسیری، سد شهدای ازگله و تونل نوسود امروز(چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت) با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، دکتر حسن روحانی، صبح امروز(چهارشنبه، 11 اردیبهشت) به همراه اردکانیان وزیر نیرو و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در قالب سفری یکروزه و به منظور افتتاح چندین پروژه مهم وارد استان کرمانشاه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی و همراهان پس از بازدید از سد مخزنی شهدای ازگله، به صورت همزمان این سد، تونل نوسود و فاز یک طرح گرمسیری را افتتاح کرد.

سد مخزنی ازگله از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که با تلاش مهندسان قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ارتفاع 65 متر از پی احداث شده و دارای مخزنی به حجم 30 میلیون متر مکعب است.

این سد مخزنی از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که با تلاش مهندسان قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ارتفاع 65 متر از پی احداث شده و دارای مخزنی به حجم 30 میلیون متر مکعب است.


آب انتقالی سد شهدای ازگله پس از ورود به مخزن سد که اولین سازه از مجموعه اجزای طرح بزرگ گرمسیری استان کرمانشاه است، وارد سامانه اصلی گرمسیری شده و برای مصرف در این حوضه توزیع می شود.


طرح گرمسیری از طرح های مهم و زیربنایی در نیمه غربی استان های کرمانشاه و ایلام به طول حدود 400 کیلومتر است که با اجرای آن بیش از یک میلیارد متر مکعب آب به صورت سالانه به حوضه گرمسیری منتقل می شود.


با اجرای این طرح، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب به صورت سالانه به حوضه گرمسیری منتقل می شود که در کنار رودخانه های محلی می تواند حدود 1.6 میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت را برای توسعه منطقه فراهم کند.

آب اندازی طرح تونل انتقال آب نوسود که بخشي از طرح بزرگ تامين آب دشت‌هاي گرمسيري غرب كشور است نیز امروز با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

 این تونل به طول 7/48 كيلومتر امكان انحراف آب رودخانه سيروان و ساير حوضه‌هاي سيروان از جمله رودخانه ليله، زيمكان، كردي قاسم و ... را با هدف ترويج و گسترش كشاورزي آبي صنعتي و مدرن به دشت‌هاي گرمسير مناطق باختر و جنوب باختري كشور فراهم مي‌سازد.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد مراسم افتتاحیه خبرگزاری شبستان مرحله کشوری سیل مسجد مقام معظم رهبری نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب سد ازگله افتتاح طرح گرمسیری طرح آب و خاک سفر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرازیر شدن آب باران به تونل در خیابان‌های اصفهان

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904512

دیگر خبرها

  • ببینید | سرازیر شدن آب باران به تونل در خیابان‌های اصفهان
  • ورود سامانه بارشی به جو کرمانشاه از اوایل هفته آینده
  • هوای ارتفاعات یادمان شهدای بازی‌دراز برای صعود مناسب است
  • بازدید رئیس رسانه ملی از طرح سامانه گرمسیری مهران
  • طرح سامانه گرمسیری ایلام مصداقی از توانمندی های جوانان است
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق افتتاح شد
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه