Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@17:24:13 GMT

رونمایی از 21 عنوان کتاب جدید با حضور سردار فدوی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۳۷۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه سی و دوم آشنا شد.

 

سردار نائینی در این بازدید با اشاره به اینکه در نمایشگاه سی و دوم، انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار فدوی؛ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران از 21 اثر جدید رونمایی خواهد کرد، بیان داشت: این مراسم در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه بابیان اینکه مرکز اسناد در این رونمایی از چهار شناسنامه لشکرها رونمایی خواهد کرد، اظهار داشت: شناسنامه لشکر 41 ثارالله، شناسنامه لشکر 31 عاشورا، شناسنامه لشکر 11 امیرالمؤمنین(ع) و شناسنامه لشکر 14 امام حسین(ع) مجموعه این آثار هستند.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه جلدهای 31، 32، 13 و 42 روزشمار جنگ ایران و عراق در روز چهارشنبه رونمایی خواهند شد، گفت: با احتساب این چهار روزشمار تعداد روزشمارهای دوران دفاع مقدس که توسط مرکز اسناد منتشرشده است به 35 عنوان خواهد رسید.

 

وی همچنین یادآور شد: جلد 28 روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان والفجر 4؛ نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب در سال 97 به‌عنوان کتاب برتر سال شناخته شد و این از افتخارات مرکز اسناد می‌باشد.

 

سردار نائینی با اشاره به کتاب‌های اطلس افزود: چهار عنوان شامل سه اطلس در حوزه لشکرها با عناوین اطلس لشکر 31 عاشورا، لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و لشکر 7 ولیعصر(عج) و یک عنوان اطلس جنگ شهرها در این مراسم رونمایی خواهند شد.

 

وی در حوزه کتاب‌های مطالعات اجتماعی نیز مطرح کرد: کتاب جنگ شهرها؛ تهران، امدادگر کجایی، منشور هدایت، حقیقت درخشان، مسائل اساسی جنگ، مشارکت اجتماعی و همکلاسی‌ها آثاری است که در این حوزه منتشرشده است.

 

وی همچنین به کتاب نبرد امام مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: موضوع این کتاب به نبردهای سال اول جنگ اختصاص دارد، این نبرد از نبردهایی است که در بازیابی توان جمهوری اسلامی ایران مؤثر بوده و در درک درست از دشمن و میدان نبرد تأثیر زیادی داشته است. نبرد امام مهدی(عج) توسط نیروهای سوسنگرد انجام‌شده و این کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به کتاب‌های جدید حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ شفاهی شهید بزرگوار احمد غلامی که از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم است که متأسفانه تاریخ شفاهی ایشان ناتمام ماند، تحت عنوان «از ری تا شام» روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

 

وی با ذکر اینکه تعداد زیادی از کتب تاریخ شفاهی فرماندهان آماده انتشار است عنوان کرد: به‌زودی شاهد انتشار پنج جلد از تاریخ شفاهی سردار محسن رضایی خواهیم بود که قبلاً جلد اول آن منتشرشده است. همچنین جلد اول تاریخ شفاهی سرداران احمد غلام پور، مرتضی قربانی، رودکی و رستگار پناه را در آینده نزدیک منتشر خواهیم کرد. کتاب دو جلدی تاریخ شفاهی سردار علایی و تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام بشردوست را نیز در دست اقدام داریم که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

سردار نائینی در خاتمه بیان کرد: حدود 16 عنوان کتاب، به‌زودی منتشر خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم

 رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این موزه از مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و به عنوان یکی از پتانسیل‌های فرهنگی استان اصفهان محسوب می‌شود.

 علی حاجی زکی  با بیان اینکه همگی وظیفه داریم در حفظ و نگهداری اسناد موجود در این موزه تلاش کنیم، افزود: بیش از سه هزار نسخه ثبت شده در موزه وجود دارد که قدیمی‌ترین آن مربوط به حدود ۷۰۰ سال پیش می‌شود.

او گفت: تعداد زیادی قرآن‌های خطی و طلاکوب همچنین قرآن‌هایی با خط مرحوم احمد نیریزی، کتاب روضه شیخ کلینی و کتاب سوال و جواب شیخ مرتضی انصاری در این موزه نگهداری می‌شوند.

حاجی زکی افزود: نوشته‌های سید العراقین، کتاب اسفار اربعه ملاصدرا، کتاب‌های نجومی از دوره ایلخانی، شاهنامه به پنج زبان دنیا، طومار تقسیم آب و حق‌آبه محله دستگرد و جرقویه اصفهان، اسناد دوره ظل السلطان و مظفرالدین شاه از دیگر آثار موزه پیده محسوب می‌شوند که مورد استفاده دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت فعالیت‌های پژوهشی است.

رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: وجود اسناد و مدارک فرهنگی در این موزه ارزش و اهمیت این مجموعه نفیس را صدچندان کرده است و امیدواریم مسوولین استان با کمک‌های مادی و معنوی نسبت به معرفی و حفظ این گنجینه ارزشمند اقدام کنند.

موزه پبده در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان، در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی تاسیس شده و پیشتر یکبار توسط نمایندگی کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در ایران بعنوان یکی از موزه‌های برتر کشور در زمینه‌های مختلف مانند حفاظت، مرمت و جذب گردشگران خارجی معرفی شده است.

حدود سه هزار نُسخه خطی در موزه پبده فولادشهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین آثار آن قرآنی با حدود ۷۰۰ سال قدمت است.

حدود ۵۰ موزه وابسته به میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها در استان اصفهان وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم