Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@18:52:04 GMT

فاصله دستمزد با معیشت از مشکلات اصلی کارگران است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۳۹۵۷

فاصله دستمزد با معیشت از مشکلات اصلی کارگران است

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه فاصله دستمزد با معیشت یکی از مشکلات اصلی کارگران است، اظهار کرد: در راستای حل این مشکلات اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

  به گزارش قدس آنلاین ، حسین رسولی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی کارگر در خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: خانه کارگر 27 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در کشور بزرگترین تشکل و بهترین حامی کارگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی افزود: هرکسی که 5 سال مداوم عضو خانه کارگر باشد، می‌تواند در کنگره این خانه که هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود، حضور پیدا کند. رسولی با بیان اینکه حدود 56.6 درصد از جمعیت کشور ما زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارد، عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات عمده کارگران عدم حضور در دولت، مجلس، قوه مقننه و قوه اجرایی است، حدود 70 درصد از جمعیت کشور کارگر بوده و با این وضعیت تورم زیر خط فقر قرار دارند و این افراد یک نفر نماینده در مجلس ندارند. دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم کارگران، نبود آن‌ها در تصمیمات عالی کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل وضعیت هر ساله بد تر از سال قبل می‌شود. رسولی اضافه کرد: خانه کارگر در استان 250 هزار نفر عضو دارد که هویت این افراد کاملا معلوم است و این افراد می‌توانند به اعضای کنگره نیز رای بدهند. وی گفت: همواره گفته شده که قانون کار سه جانبه (دولت، کارگر و کارفرما) بوده که یک مثلث سه ضلعی تشکیل داده و همه اعضای آن با یک دیگر برابر هستند، اما عملا اینطور نبوده است. دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین ضربه که به کارگران وارد می‌شود، نبود امنیت شغلی است، افزود: عمده مسائل و مشکل کارگران این بوده که قانون کار به معنی واقعی انجام نمی‌شود. رسولی بیان کرد: تا زمانی که کارگر نتواند در مجلس و دولت سهمی داشته باشد و در مراکز تصمیم‌گیری نیز حضور پیدا کند، مشکلات آن‌ها حل نخواهد شد. وی با بیان اینکه فاصله دستمزد با معیشت یکی از مشکلات اصلی کارگران است، اظهار کرد: در راستای حل این مشکلات اقدام عملی صورت نمی‌گیرد. دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: روز کارگر در تمام دنیا روز راهپیمایی است، باید کارگران خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند، ما برای امروز تقاضای تجمع کردیم، اما این اجازه به ما داده نشد، ما درخواست خود را کتبا به فرمانداری و استانداری ارسال کردیم، اما پاسخی دریافت نکردیم. رسولی ادامه داد: در خانه کارگر مشهد در ماه حدود 1600 نفر را با آموزش و خود اشتغالی درگیر می‌کنیم و به این افراد هنرهای مختلف را به صورت رایگان آموزش می‌دهیم. وی اضافه کرد: در حال حاضر کارگران مشکل بیمه و اخراج دارند ما کمک می‌کنیم تا در سطح وزرات‌خانه و مجلس، مشکل آن‌ها رفع شود. دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی در خصوص طرح پارامتریک سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: خانه کارگر هیچ طرحی را بر علیه کارگران امضا نخواهد کرد. منبع : ایسنا
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزايش دستمزد دستمزد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت

استاندار خراسان شمالی گفت: ناترازی بانک‌های استان، نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و ایجاد خط اعتباری ویژه برای خراسان شمالی در جلسه هفته آینده هیئت دولت مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در اختتامیه جشنواره امتنان اظهار کرد: کارگران به‌عنوان سازندگان واقعی کشور در عرصه تولید هستند و پیشرفت کشور در گرو وجود این نیروهای متعهد و ماهر است.

وی افزود: خوشبختانه نیروهای خلاق و متخصص در جامعه کارگری کم نیست و حضور بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره امتنان امسال نشان از سطح توانمندی‌های آنان دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چرخه حرکت استان در صنعت پیشرو است، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری استان تأمین آب است که در ردیف بودجه مجلس قرار گرفته لذا انتقال آب به داخل استان منجر به تحول و توسعه صنایع و کشاورزی می‌شود.

حسین‌نژاد به عملکرد مطلوب شرکت‌های دانش بنیان استان در سطح کشور اشاره داشت و گفت: دو هزار میلیارد تومان پروژه برای شرکت‌های دانش بنیان شهرستان گرمه تعریف شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان خاطرنشان کرد: زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های گوشت، فرش، گیاهان دارویی و فولاد و..‌. است که برنامه توسعه و تکمیل آن‌ها تهیه شده است.

وی افزود: این زنجیره‌های ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد گفت: موضوع ناترازی بانک‌های استان، نسبت منابع به مصارف و نیاز استان به خط اعتباری ویژه در جلسه هیئت دولت هفته آینده مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن بستر صادراتی از ضروریات است، افزود: در حال حاضر با ۳۸ کشور صادرات داریم اما تعهد ارزی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان است که هفته آینده در جلسه هیأت دولت این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با حوزه کارگران ساختمانی گفت: مشکلات این حوزه باید پیگیری شود اما اگر بخواهم از محل اعتبارات تملک دارایی شهرداری‌ها اعتباری را تخصیص دهیم، اعتبار ایجاد جایگاه ویژه برای کارگران فصلی و ساختمانی را اختصاص خواهیم داد بنابراین این موضوع در تمام شهرستان‌ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات بیمه کارگران از سوی سازمان تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت قانون با جدیت پیگیری شود.

کد خبر 749850

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند