Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@19:02:00 GMT

بازداشت یک کهنه سرباز آمریکایی که در فکر بمب‌گذاری بود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۴۰۲۳

بازداشت یک کهنه سرباز آمریکایی که در فکر بمب‌گذاری بود

ترویج اسلام هراسی در برخی از کشورهای جهان در برخی مواقع باعث می شود که دود این عملکرد به چشم مسببان آن نیز برود که از جمله آن می توان به بازداشت یک کهنه سرباز آمریکایی که در فکر بمب‌گذاری بود، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: زمانه حاضر برهه ای از تاریخ است که در آن برخی از استعمارگران و استثمارکنندگان افراد و جوامع گوناگون در پی ایجاد احساسات متناقض در میان آحاد بشریت نسبت به یکدیگر هستند تا آنان از این میان چون روباهی نصیب خود را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این باره می توان به ترویج اسلام هراسی و اقدام علیه مسلمانان اشاره کرد که در برخی مواقع واکنش های متقابلی را در برابر آن ها از سوی برخی دیگر از غیر اسلام هراسان شاهد هستیم.

 

 

ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نوشت فردی به نام "مارک دومینگو"، یک کهنه سرباز آمریکایی است که در افغانستان خدمت می‌کرد و قصد داشت تا در تلافی حملات به مساجد در نیوزیلند از سوی یک فرد سفیدپوست، به یک راهپیمایی نژادپرستان سفیدپوست حمله کند.

 

این فرد روز جمعه و پس از بازدید از یک پارک در لانگ‌بیچ دستگیر شد؛ مقام‌های اف.بی.ای و پلیس گفتند که وی قصد داشت در این مکان یک بمب دست ساز ساخته شده با زودپزهای پر از میخ را مخفی کند. قرار بود روز یکشنبه راهپیمایی نازی‌ها در این مکان برگزار شود.

 

دومینگو ۲۶ ساله به اتهام حمایت از تروریست‌ها دستگیر شده است. در متن شکایت علیه وی آمده که وی از مارس برای ساخت و استفاده از سلاح کشتار جمعی برای انجام یک قتل عام برنامه ریزی می‌کرده است.

 

نیک هانا، وکیل آمریکایی در یک نشست خبری گفت که این فرد حامی خشونت افراط گرایی بوده و درباره بیعت با داعش در صورت حضور این گروه در آمریکا وعده داده است.

 

بازرسان گفته‌اند که دومینگو پیامی را به صورت آنلاین در سوم مارس منتشر کرد که در آن گفته بود آمریکا به یک رویداد دیگر در لاس وگاس نیاز دارد که اشاره‌ای واضح به تیراندازی گسترده ۲۰۱۷ با ۵۹ کشته دارد.

 

پس از آنکه دومینگو درباره انجام اقدامی تلافی جویانه در واکنش به حملات ۱۵ مارس در نیوزیلند صحبت کرد، یکی از منابع محرمانه که از ۲۰۱۳ با اف.بی.آی کار کرده، با او درباره این برنامه‌ها شروع به چت کرده بود.

 

دومینگو گفت که یک سلاح تهاجمی، یک سلاح نیمه خودکار و چند خشاب مهمات دارد. او درباره تیراندازی به یهودیان در مسیر کنیسه، به افسران پلیس یا حملات به کلیسا یا پایگاه‌های نظامی صحبت کرد.

 

مقام‌ها گفته‌اند، دومینگو از ۳.۶ کیلوگرم میخ در این بمب‌های دست ساز استفاده کرده که برای میخکوب شدن ارگان‌های داخلی بدن کافی است.

 

وی هم‌چنین گفته بود که اگر از این توطئه بمب‌گذاری جان سالم به در می‌برد، قصد داشت حملات دیگری در بندر لانگ‌بیچ یا در یک قطار انجام دهد.

 

بازرسان گفته‌اند، این توطئه دو روز پیش از انجام آن خنثی شد زمانیکه تیم ضربت ویژه اف.بی.آی این فرد را دستگیر کرد و پلاف‌پارک را در لانگ‌بیچ که قرار بود محل برگزاری این راهپیمایی نازی‌ها باشد، مورد بازرسی قرار داد.

 

البته این راهپیمایی هرگز روز یکشنبه در این پارک برگزار نشد؛ بجای آن یک راهپیمایی برای صلح برگزار شد.

 

برادر کوچکتر این فرد به خبرنگاران گفت که مارک دومینگو در ماه‌های گذشته تغییر دین داده بود.

 

به نظر می‌رسد که دومینگو به تنهایی دست به این اقدام زده باشد و مقام‌ها می‌گویند که مردم در معرض خطر نبودند. رایان یونگ، بازرس ویژه اف.بی.آی مسئول مقابله با تروریسم در دفتر لس آنجلس گفت، پس از آنکه دومینگو از سوی اف.بی.ای در محیط مجازی شناسایی شد، بیست و چهار ساعته تحت نظر بود.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران مسجد نمایشگاه کتاب خسارت سیل نمایشگاه کتاب تهران مراسم افتتاحیه سیل مسلمانان آمریکا آمریکا مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های دانشجویان حامی فلسطین بازداشت شده اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فشار‌ها و جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در ۲۰۰ روز گذشته شدیدتر و دیوانه‌وارتر اعمال شده است به طوری که عمق شرارت این رژیم در این ۷ ماه بر همگان در سراسر جهان آشکار گردید. به دنبال همین مسئله جمعیت زیادی از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمدند.

 

بر اساس بررسی‌های سی‌ان‌ان از دانشگاه‌ها و بیانیه‌های پلیس، بیش از ۴۰۰ معترض روز سه شنبه این هفته دستگیر شدند. از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک دستگیر شدند.

سی ان ان همچنین برآورد کرد که به طور گسترده‌تر، بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۱۸ آوریل در محوطه‌های دانشکده‌ها و دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

رئیس گشت پلیس نیویورک در پی یورش شب گذشته به دانشجویان در دانشگاه‌های نیویورک به ویژه دانشگاه کلمبیا و برخورد خشونت آمیز با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل اعلام کرد: حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک دستگیر شده‌اند.

 

دونالد ترامپ هدف اعتراضات را «انحراف توجه‌ها از مسئله مهاجرت در مرز مکزیک!» خوانده و شهردار نیویورک هم گفته که «این وضعیت باید همین حالا تمام شود» و آن را محصول «دخالت فتنه‌گران بیرونی!» خوانده است.

 

غزه مسئله‌ی اوّل دنیا است

رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته خود با معلمان کشور درباره مسئله فلسطین و خیزش دانشجویان بیان کردند: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

رهبری اشاره به اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌ها در دنیا، از جمله در آمریکا و اروپا که به ضرب‌وشتم و دستگیری شماری از آنها منجر گردید، گفتند: نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبر‌ها میخواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشور‌های مختلف اروپایی. یعنی ملت‌ها نسبت به مسئله‌ی غزه حساسند؛ این مسئله، مسئله‌ی اوّل دنیا است. نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومیِ بین‌المللیِ مردم دنیا و از این مسئله‌ی اوّل بودن، خارج بشود؛ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

 

دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس هم به جنبش دانشگاه‌های آمریکایی پیوستند کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تصاویر هوایی از دانشجویان تحصن کرده در حیاط دانشگاه کالیفرنیا کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

در ایران نیز تجمعات دانشجویی و حمایت اساتید دانشگاه از خیزش دانشجویان اروپایی و آمریکایی هم در صحن دانشگاه و هم در فضای هنر و رسانه ادامه دارد.

در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان همان روش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی را در صحن دانشگاه اجرا کرده‌اند. مانند برپایی چادر به نشانه تحصن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

 

اثری تازه از سوی بسیج دانشجویی با موضوع «نامه‌ای برای تو» در قالب نماهنگ منتشر شده است که به نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان هنر‌های زیبا نیز در دانشگاه تهران با برپایی نمایشگاه هنری نسبت به زنده نگهداشتن مسئله غزه اقدامی متفاوت انجام دادند.

دیگر خبرها

  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • فیلم| بازداشت اتوبوسی دانشجویان آمریکایی!
  • هجوم پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا و بازداشت حدود ۳۰۰ دانشجو
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی