Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@22:39:43 GMT

رؤیای چند ساله دوچرخه سواران خانم را محقق کردم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۴۴۲۹

رؤیای چند ساله دوچرخه سواران خانم را محقق کردم

13 سال است که دوچرخه سواری در بخش بانوان راه‌اندازی شده و این درست است که هر سال بانوان در مسابقات بین‌المللی نتیجه نمی‌گرفتند اما این نتیجه‌ای که هم‌اکنون حاصل شد نتیجه پیشرفت 13 ساله دوچرخه سواران بانو است

 ​​​​​​​محمد محمدی سدهی؛ مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در تاشکند برگزار شد و این مسابقات علاوه بر کسب 3 مدال محمد گنج خانلو (طلا)، حسین محمدی‌ها (نقره)، امیرحسین جمشیدیان (برنز) یک دستاورد ویژه داشت که آن نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری بانوان ایران در بخش جاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوچرخه سواری ایران پیش از این در بخش کوهستان توسط فرانک پرتو آذر مدال برنز گرفته بود اما در بخش جاده، مدال یزدانی اولین مدال آسیایی این بخش و دومین مدال آسیایی تاریخ دوچرخه سواری زنان ایران بود. سمیه یزدانی، بانوی دوچرخه سواری کشورمان در ماده استقامت جاده به مسافت ۱۱۵ کیلومتر با زمان 3 ساعت و 10 دقیقه و 4 ثانیه به مدال برنز دست یافت. یزدانی پس از نمایندگان ازبکستان و کره جنوبی و با اختلاف 59 ثانیه نسبت به نفر اول و 12 ثانیه نسبت به نفر دوم در جایگاه سوم ایستاد.

سمیه یزدانی در خصوص کیفیت مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگار «ایران آنلاین» گفت: «مسابقات قهرمانی آسیا به‌دلیل حضور در سال کسب سهمیه المپیک 2020 سطح بسیار بالایی داشت. دوچرخه سوار ازبکستان که نفر اول شد در المپیک ریو نقره گرفته بود و دوچرخه سوار کره جنوبی هم 2 طلای بازی‌های آسیایی را کسب کرده بود، همه رقبایی که در این مسابقات حضور داشتند کیفیت بالایی داشتند و جزو نامداران قاره آسیا بودند.»

این بانوی دوچرخه سوار کشورمان ادامه داد: «تمامی کشورهای حاضر در این مسابقات با سرمایه‌گذاری و امکانات خیلی بالا به تاشکند آمده بودند و ما هم توانستیم با حداقل امکانات بهترین نتیجه را کسب کنیم. امکانات ما با امکاناتی که سایر تیم‌ها دارند قابل قیاس نیست و حقیقتاً این موضوع کارمان را برای رقابت با حریفان بسیار سخت می‌کند. با وجود این تلاش بچه‌ها کسب بهترین نتیجه در تمامی رقابت هاست.»

او بیان داشت: «با توجه به تمرینات سختی که پیش از اعزام به مسابقات برگزار کرده بودم 90 درصد شانس کسب مدال داشتم. البته 2 هفته پیش از اعزام به ازبکستان از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شدم و علاوه بر من سایر بچه‌ها هم در زمان برگزاری این مسابقات با بدشانسی مواجه شدند. یکی از بچه‌ها زنجیر دوچرخه‌اش در هنگام برگزاری مسابقات پاره شد و یکی دیگر از بچه‌ها چرخش پنجر شد. اگر این بدشانسی‌ها نبود تیم بانوان نتیجه بهتری می‌گرفت.»

یزدانی با اشاره به این موضوع که فدراسیون دوچرخه سواری با مشکلات زیادی روبه‌روست، گفت: «فدراسیون تمام تلاش خود را کرد تا تیم ملی در تاشکند بهترین نتیجه را بگیرد. فدراسیون یک مربی با دانش به‌نام محمود پراش را به تیم ملی آورد و حضور این مربی باعث پیشرفت دوچرخه سواری شد. اگر پراش نبود بدون شک نمی‌توانستم در ازبکستان مدال بگیرم.»

او افزود: «در چند سال اخیر دوچرخه سواران بانو پیشرفت بسیاری داشتند و در این چند سالی که در دوچرخه سواری حضور داشتم، هر سال بهتر از سال گذشته بودم و این موفقیتی که هم‌اکنون به‌دست آمده حاصل تلاش چندین ساله است. 13 سال است که دوچرخه سواری در بخش بانوان راه‌اندازی شده و این درست است که هر سال بانوان در مسابقات بین‌المللی نتیجه نمی‌گرفتند اما این نتیجه‌ای که هم‌اکنون حاصل شد نتیجه پیشرفت 13 ساله دوچرخه سواران بانو است. رؤیای چند ساله دوچرخه سواران خانم را با کسب مدال در تاشکند محقق کردم.»

بانوی مدال آور دوچرخه سواری این‌گونه در خصوص احساسش از کسب نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری در بخش جاده صحبت کرد: «خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد. چند سال بود که رؤیای کسب مدال داشتم و چند سال برای رسیدن به آن خیلی سخت تمرین کردم. می‌دانستم که بالاخره روزی به مدال می‌رسم. آرزوی هر ورزشکاری است که پرچم کشورش را به اهتزاز درآورد و من پس از کسب مدال احساس غرور داشتم.»

او این گونه ادامه داد: «حقیقتاً پس از کسب مدال اطرافیانم از من خوشحال‌تر بودند و من از خوشحالی بچه‌های تیم خوشحال شدم. پس از کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا پیام‌های زیادی از سوی مردم در فضای مجازی دریافت کردم و علاوه بر این واکنش‌ها هم در هنگام برگزاری مسابقات بسیار عالی بود و مردم در فضای مجازی به من دلگرمی می‌دادند.»

یزدانی در خصوص شرایطش برای کسب سهمیه المپیک 2020 بیان داشت: «خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام دادم به هدف اولم که کسب مدال در مسابقات معتبر قهرمانی آسیا بود رسیدم و حالا رؤیایم کسب مدال المپیک است. برای رسیدن به مدال المپیک باید فدراسیون دوچرخه سواری و سایر مسئولان من را حمایت کنند. باید در مسابقات حضور یابم و بتوانم با حضور در مسابقات امتیازهای لازم را کسب کنم و سهمیه بگیرم. شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2020 دارم و در صورت کسب سهمیه می‌توانم در توکیو مدال بگیرم.»/ ایران عصر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید

به گزارش خبرنگار مهر؛ رقابت‌های شنای قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه با حضور ۱۷ تیم در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

عبدالباسط فلاحی شناگر شایسته کردستانی موفق شد ضمن کسب مدال طلا در ماده‌ی ۵۰ متر قورباغه، رکورد جدیدی را در این ماده که پیش‌تر نیز در اختیار خودش بود، با زمان ۴۳.۱۳ ثبت کند.

گفتنی است؛ این شناگر توانمند کردستانی، موفق شد در ماده ۵۰ متر پروانه مدال نقره و در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر شنای آزاد نیز دو مدال برنز را بدست آورد.

کد خبر 6096148

دیگر خبرها

  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • اولین صحبت‌های کایت‌سواری که «یسنا» را زنده پیدا کرد + آخرین وضعیت سلامتی یسنا
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه