Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی خشنود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:‌ برای نخستین بار هواپیمای فوق‌سبک سیمرغ2، کار مشترک مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی‌مقدم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان و مرکز تحقیقات هوافضای شهید ضنجرسیم سپاه دشتستان بوشهر تولید و آماده بهره‌برداری شد.

مسئول مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی‌مقدم بسیج علمی پژوهشی سپاه گیلان پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای سیمرغ2 را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ فرآیند ساخت این هواپیما تقریباً از دو سال پیش توسط متخصصان آغاز شد و به‌نوعی آن را می‌توان نمونه ارتقاءیافته سیمرغ1 دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشنود با بیان اینکه برای ساخت هواپیمای سیمرغ2 در مرحله ساخت آزمایشی آن تقریباً 180 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است ابراز داشت:‌ این هواپیما از دسته هواپیماهای فوق‌سبک محسوب می‌شود و تمامی مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان داخلی کاملاً بومی‌سازی شده است.

وی با اعلام اینکه هواپیمای سیمرغ2 در مقایسه با نمونه‌های خارجی که کاربردهای مشترکی دارند حدود 3برابر ارزان‌تر است تصریح کرد: سیمرغ2 به‌دست جوانان ایرانی با یک‌سوم قیمت در مقایسه با محصول خارجی ساخته شده که در صورت تولید انبوه مطمئناً هزینه ساخت آن باز هم کاهش پیدا می‌کند.

مسئول مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی‌مقدم بسیج علمی پژوهشی سپاه گیلان خاطرنشان کرد: امکان انجام‌ آموزش خلبانی،‌ انجام پروازهای شناسایی و گشت‌زنی و استفاده به‌عنوان هواپیمای اسکورت از جمله کاربردهایی است که برای هواپیمای سیمرغ2 در نظر گرفته شده است.

خشنود با اشاره به اینکه در نمونه بعدی این هواپیما قابلیت استفاده در مصارف کشاورزی جهت سمپاشی باغات نیز به آن افزوده می‌شود ابراز داشت:‌ کاهش بسیار محسوس هزینه‌های انجام سمپاشی و کیفیت بالای سمپاشی از جمله مزیت‌های استفاده از هواپیماهای سمپاش محسوب می‌شود.

وی از وجود چندین قطعه دست‌ساز در قسمت‌های مختلف هواپیمای سیمرغ2 خبر داد و اظهار داشت: در این هواپیما برخی از قطعات به‌صورت دستی توسط تیم طراحی و ساخته شده و در آن خلاقیت‌های زیادی به‌کار رفته است به‌طوری‌که حتی برخی از این قطعات تولیدشده را می‌توان به‌عنوان اختراع ثبت کرد.

مسئول مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی‌مقدم در مورد ویژگی‌های ظاهری این هواپیما نیز اظهار داشت:‌ 6 متر طول،‌ 8 متر طول بال و 265 کیلوگرم وزن از جمله برخی از خصوصیات و ویژگی‌های ظاهری هواپیمای سیمرغ2 محسوب می‌شود.

خشنود با تأکید بر اینکه متخصصان داخلی توان لازم ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات را دارند خاطرنشان کرد:‌ اینکه مسئولان کشورمان با هواپیمای مسافربری خریداری‌شده عکس یادگاری می‌گیرند اما به جوانان متخصص این مرز و بوم اعتماد ندارند برایمان واقعیتی بسیار تلخ و ناگوار است.

وی ایجاد عزم و اراده لازم بین مسئولان و لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: خودکفایی و بومی‌سازی ساخت بسیاری از تجهیزات و قطعات در داخل کشور و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه، با ایمان به توانایی‌های جوانان محقق می‌شود.

خشنود ‌با اشاره به این‌که دشمنان خارجی و داخلی درصدد ایجاد فضای یأس و ناامیدی، خودکم‌بینی و بزرگ‌نمایی دستاوردهای پوچ بیگانگان بین جوانان کشورمان هستند اضافه کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اگر کسی در هر عرصه‌ای بگوید ما نمی‌توانیم، بدون شک نادان و یا خائن است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد