Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@16:43:59 GMT

بزرگترین ضربه به کارگر عدم امنیت شغلی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۴۸۰۱

بزرگترین ضربه به کارگر عدم امنیت شغلی است

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: نبود امنیت شغلی بزرگترین ضربه به کارگران است و عمده مسائل و مشکل کارگران قانون کار است که به معنای واقعی انجام نمی‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، حسین رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی کارگر در خانه کارگر استان برگزار شد گفت: خانه کارگر ۲۷ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در کشور بزرگترین تشکل و بهترین حامی کارگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرکسی که ۵ سال مداوم عضو خانه کارگر باشد امکان حضور در کنگره این خانه که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود را دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۵۶.۶ درصد از جمعیت کشور ما زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارد گفت: یکی از مسائل و مشکلات عمده کارگران عدم حضور در دولت، مجلس، قوه مقننه و قوه اجرایی است.

رسولی افزود: حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور کارگر بوده و با این وضعیت تورم زیر خط فقر قرار دارند و این افراد یک نفر نماینده در مجلس ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم کارگران عدم حضورشان در تصمیمات عالی کشور است تصریح کرد: به همین دلیل وضعیت هر ساله بدتر از سال قبل می‌شود و تا زمانی که کارگر نتواند در مجلس و دولت سهمی داشته باشد و در مراکز تصمیم‌گیری نیز حضور پیدا کند مشکلات آن‌ها حل نخواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: خانه کارگر در استان ۲۵۰ هزار نفر عضو دارد که هویت این افراد کاملا معلوم است و این افراد می‌توانند به اعضای کنگره نیز رای بدهند.

رسولی ادامه داد: همواره گفته شده که قانون کار سه جانبه (دولت، کارگر و کارفرما) بوده که یک مثلث سه ضلعی تشکیل داده و همه اعضای آن با یک دیگر برابر هستند، اما عملا اینطور نبوده است.

وی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی بزرگترین ضربه به کارگران است افزود: عمده مسائل و مشکل کارگران این بوده که قانون کار به معنی واقعی انجام نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه فاصله دستمزد با معیشت یکی از مشکلات اصلی کارگران است گفت: در راستای حل این مشکلات اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

رسولی افزود: روز کارگر در تمام دنیا روز راهپیمایی است باید کارگران خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند ما برای امروز تقاضای تجمع کردیم اما این اجازه به ما داده نشد ما درخواست خود را به صورت کتبی به فرمانداری و استانداری ارسال کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: در خانه کارگر مشهد در ماه حدود ۱۶۰۰ نفر را با آموزش و خود اشتغالی درگیر می‌کنیم و به این افراد هنرهای مختلف را به صورت رایگان آموزش می‌دهیم.

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کارگران مشکل بیمه و اخراج دارند ما کمک می‌کنیم تا در سطح وزارت خانه و مجلس، مشکل آن‌ها رفع شود.

رسولی با اشاره به طرح پارامتریک سازمان تامین اجتماعی افزود: خانه کارگر هیچ طرحی را بر علیه کارگران امضا نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسین رسولی روز جهانی کارگر عدم امنیت شغلی وضعیت معیشت کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود