Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سپاه الغدیر استان یزد از اعزام بیش از 800 نیروی جهادگر و 90 نیروی رسمی سپاه استان یزد به مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا پورشمسی در مصاحبه با یزدرسا؛ بابیان اینک سپاه و بسیج استان یزد درزمینهٔ کمک به سیل‌زدگان از دومین روز فروردین وارد عمل شده است گفت: اولین کمک‌ها شامل ارسال دو دستگاه کامیون اقلام خوراکی نظیر آب‌معدنی، روغن، برنج، البسه و تجهیزاتی نظیر بیل، کلنگ، چکمه به استان گلستان، یک دستگاه کامیون به خراسان شمالی و تاکنون 6 دستگاه کامیون نیز به استان لرستان و شهرستان پل‌دختر ارسال‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به مأموریت سپاه استان به‌عنوان معین شهرستان هویزه و شهر رُفَیِّع و 70 روستای این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان بیش از 45 هزارنفر جمعیت داردکه پس از ابلاغ مأموریت در این شهرستان مشغول به فعالیت شد و طی این مدت 30 کامیون بار متشکل از مواد غذایی نظیر کنسروی جات، گوشت قرمز، برنج، قند، روغن، چایی، پتو و پوشاک، همچنین یکسری تجهیزات نظیر بیل، کلنگ، لودر، کانکس، سرویس بهداشتی نیز برای فعالیت‌های عمرانی به این شهرستان ارسال‌شده است.

پورشمسی با اشاره به برپایی سه موکب در شهرستان هویزه به‌منظور طبخ و توزیع غذا بین سیل‌زدگان گفت: روزانه برای 1800 نفر صبحانه، ناهار و شام طبخ و توزیع شد که البته هنوز یکی از موکب‌ها دایر است.

وی بابیان اینکه جلسات متعددی برای هماهنگی و کاهش آسیب‌های سیل با فرماندار، بخشدار و مسئولان ستاد بحران و اسکان آن شهرستان انجام‌شده و ماحصل آن کاهش خسارات با کنترل سیلاب، سیل بندها و هدایت سیل بوده است

جانشین سپاه الغدیر استان یزد ارسال تجهیزات مهندسی و مکانیکی نظیر 10 دستگاه نفربر،6 دستگاه کمپرسی،1 دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی را از دیگر اقدامات سپاه الغدیر استان برشمرد و گفت: این تجهیزان بیش از 20 روز است که به‌صورت شبانه‌روزی درحال خدمت‌رسانی در مناطق آسیب‌دیده هستند

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به خدمت‌رسانی 25 تیم آموزشی درمانی و تخصصی سلامت اشاره کرد و گفت: این خدمات شامل ویزیت عمومی و تخصصی، بهداشتی، مشاوره سلامت و بهداشت، مشاوره درزمینهٔ های روانشناسی بوده که به هم‌وطنان ساکن در اردوگاه‌های شهرستان هویزه و اطراف آن صورت گرفته است.

پورشمسی همچنین از اعزام بیش از 800 نیروی جهادگر و 90 نیروی رسمی سپاه استان یزد به مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار داشت: حاصل حضور این جهادگران کاهش آسیب‌ها به مناطق سیل‌زده بوده و به‌نحوی‌که تنها در 6 روستا تخریب جدی وجود داشته و در بقیه مناطق شاهد کمترین خسارات بودیم.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که نظیر قطع آب و برق و ...وجود داشت از روز 18 فروردین نانوایی سیار را در آنجا دایر کردیم که روزانه 6 هزار عدد نان پخت و توزیع می‌شود.

جانشین سپاه الغدیر استان در خصوص آخرین وضعیت سیل‌زدگان ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و برطرف کردن مشکلات برق و آب و آب‌گرفتگی معابر تمامی افرادی که در اردوگاه‌ها سکونت داشتند به خانه‌های خود بازگشته ضمن اینکه با کمک‌های مردمی بسته‌های معیشتی شامل آرد، برنج، روغن و مواد بهداشتی برای این خانوارها تهیه‌شده و با همکاری بسیج هویزه بین آن‌ها توزیع‌شده است.

پورشمسی در پایان بابیان اینکه خدمت‌رسانی سپاه الغدیر در شهرستان هویزه به‌اندازه‌ای مورد رضایت مردم این شهرستان بوده که با استقبال و درخواست مردم شهرستان‌های پل‌دختر و معمولان نیز مواجه شدیم ابراز داشت: به فضل الهی در این مناطق هم‌جهت خدمت‌رسانی حضور خواهیم یافت.

شایان ذکر است بنا به گفته جانشین سپاه الغدیر استان مبلغ 2 میلیارد ریال نیز وجه نقدی توسط مردم و خیرین برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه

ایسنا/هرمزگان رئیس قوه قضائیه گفت: امروز امکانات نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیروهای مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.

وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیروهای مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.

وی افزود: قوه قضائیه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیروهای مسلح به کار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه بررسی بازدیدهای سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • بازدید خبرنگار سی‌ان‌ان از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه (فیلم)
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر