Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@22:34:39 GMT

بازآفرینی شهری در پروژه سبزه میدان مورد تاکید است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۵۳۶۳

بازآفرینی شهری در پروژه سبزه میدان مورد تاکید است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به پروژه سبزه میدان به عنوان یکی از دغدغه های مردم زنجان اشاره کرد و گفت: بازآفرینی شهری در این پروژه دغدغه ای برای مداخله در بافت های فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مهرداد سلطانی امروز در همایش ملی کیفیت در فضاهای معماری و شهری به پروژه سبزه میدان به عنوان یکی از دغدغه های مردم زنجان اشاره کرد و گفت: بازآفرینی شهری در این پروژه دغدغه ای برای مداخله در بافت های فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با یادآوری اینکه نابرابری اجتماعی، بهداشت محیط، توانمندسازی بافت‌ها، حاشیه‌نشینی و بحران هویت به عنوان چالش های اجتماعی در مبانی بازآفرینی شهری لحاظ شده است، افزود: هدف از بازآفرینی شهری زیست پذیر کردن شهرهاست.

 

در ادامه این همایش رئیس شورای اسلامی شهر زنجان یکی از دلایل مهاجرت به شهر تهران را واگذاری زمین های اطراف عنوان کرد و گفت:  این موضوع موجب شده است تا تعاونی ها اراضی اطراف شهرها را به کارکنان واگذار می کنند.

 

اسماعیل دویران خاطرنشان کرد: این واگذاری ها موجب شده تا سرمایه هایی را که می توان در بافت های فرسوده به کاربرده شود به حاشیه شهرها کشیده شد.

 

شهردار زنجان هم در سخنانی به پروژه سبزه میدان و فلسفه آن از ابتدا تاکنون اشاره کرد و گفت: این طرح به دلیل تداعی کردن خاطرات گذشته دارای اهمین است چرا که عمارت ذوالفقاری و بازار هم به عنوان بافت های قدیمی در سبزه میدان قرار دارند.

 

مسیح‌الله معصومی ادامه داد: مردم منتظر تغیین تکلیف سبزه میدان هستند چرا که این پروژه اقتصاد و فرهنگ شهر را مدیریت می کند.

 

وی بر ضرورت حل ترافیک این شهر اشاره کرد و گفت: بایستی این پروژه بدون هیچ اشتباهی پیش برود چرا که هرگونه اشتباه موجب طولانی تر شدن این پروژه می شود.

 

دبیر نخستین همایش کیفیت در فضاهای معماری و شهری هم به اهداف این همایش اشاره کرد و گفت: بررسی کارایی، زیبایی، مانایی، پویایی و ایستایی فضا در زیستگاه‌ها و چگونگی انتقال آن به نسل بعد در این همایش مورد تاکید است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران مراسم افتتاحیه مرحله کشوری خلیج فارس سیل خبرگزاری شبستان کارگر خسارت سیل معاون استاندار زنجان شهردار زنجان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده