Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در دانشکده کشاورزی مشگین شهر خبرداد و گفت:پذیرش دانشجو در این رشته از مهر ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشکده کشاورزی مشگین شهر دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این رشته از مهر ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فرآیند حذف تدریجی کنکور و در راستای عدالت آموزشی پذیرش این رشته بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

معرفی رشته علوم و صنایع غذایی

رشته علوم و صنایع غذایی به علوم و صنایعی گفته می شود که طی آن مواد اولیه و خام غذایی (گیاهی و حیوانی) تولید ،برداشت و فرآوری شده و آماده مصرف می شود.عمر مواد غذایی اولیه حاصل از عملیات کشاورزی،دامپروری و شیلات محدود است و برای استفاده بیشتر از این مواد غذایی لازم است که آنها به فرآورده هایی با طول عمر بیشتر تبدیل گردند.  رشته علوم و صنایع غذایی تا سال 1371 با نام مهندسی کشاورزی_صنایع فرآورده کشاورزی در دانشگاهها ارایه می شد.

در واقع هدف اصلی این رشته،طراحی و اجرای روش های نگهداری ،کنترل کیفیت ،فرآوری و بسته بندی مواد غذایی پس از برداشت محصولات گیاهی و زراعی و ذبح دام است.

مهندسی کشاورزی _علوم و صنایع غذایی: این رشته ،نحوه ی تبدیل و نگه داری محصولات کشاورزی به صورت فرآورده های قابل مصرف و با کیفیت خوب را مطالعه و بررسی می کند .

با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روز افزون جامعه به غذا ،اهمیت و لزوم استفاده بهینه از مواد غذایی و کاربرد روشهای مناسب نگهداری از آنها با حداقل ضایعات،تولید فرآورده های متنوع غذایی و بسته بندی مناسب برای حفظ کیفیت محصول توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.با پیدایش سبک های نوین غذایی در جوامع مختلف،تمایل مردم و دولت به ایجاد کارخانجات تولید مواغذایی بیشتر شده و نقش رشته ی صنایع غذایی در جامعه بیشتر نمایان می گردد.مهندسین این رشته با نظارت بر تولید مواد غذایی ،به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند.

گرایش های رشته علوم و صنایع غذایی در مقاطع مختلف

مقطع کارشناسی: شامل 4 گرایش  مهندسی صنایع غذایی ،فرآوری مواد غذایی ،علوم مواد غذایی و زیست فناوری مواد غذایی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد: شامل گرایش‌های ،علوم مواد غذایی، فناوری تبدیل مواد غذایی، شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی، مهندسی صنایع غذایی، تکنولوژی مواد غذایی، مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی می باشد.

در مقطع دکتری:تکنواوژی موادغذایی ،میکروبیولوژی مواد غذایی ،شیمی مواد غذایی و مهندسی صنایع غذایی می باشد.

 انتهای پیام/ج

     

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است