Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@22:32:25 GMT

علت سرطان ریه و نشانه‌های آن

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۶۰۷۶

علت سرطان ریه و نشانه‌های آن

  ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان ریه، از جمله موضوعاتی است که سال‌هاست در مطالعات تایید شده، اما به نظر می‌رسد تاکید زیاد بر این رابطه، باعث شده تا از شیوع سرطان ریه در افراد غیرسیگاری غفلت شود. این موضوعی است که تعدادی از متخصصان فعال در حوزه سلامت درباره آن هشدار داده‌اند.

به تازگی گروهی از محققان انگلیسی در مقاله‌ای هشدار دادند خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد غیرسیگاری بیش از حد، دست کم در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که باعث شده تا افراد غیرسیگاری، حتی زمانی که با علایم سرطان به مدت طولانی درگیرند، باز موضوع را جدی نگیرند و دیر به پزشک مراجعه کنند.

تاخیر در تشخیص سرطان ریه یکی از عوامل مهم بالا بودن آمار مرگ و میر در مبتلایان به آن است چرا که بیماری افراد زمانی تشخیص داده می‌شود که روش‌های درمانی، دیگر روی آن‌ها کارساز نیست.

البته برخی عوامل در بین افراد غیرسیگاری، می‌تواند شانس ابتلا به سرطان ریه را در آن‌ها افزایش دهد، مواردی، چون در معرض دود سیگار بودن یا سر و کار داشتن با پشم شیشه یا آزبست در محیط کار و زندگی.

اما در کنار این موارد به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر، تعداد افرادی که هیچ کدام از این عوامل خطر شناخته شده را نداشته و مبتلا به سرطان ریه شده‌اند، رو به افزایش است. با توجه به این موضوع اگر حتی اهل سیگار نیستید، اما علایم زیر را دارید، برای بررسی موضوع حتما به پزشک مراجعه کنید.

نشانه‌های سرطان ریه

مشکلات تنفسی مزمن مانند سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه از جمله علایم سرطان هستند. علاوه بر آن کاهش وزن، خستگی مزمن، درد قفسه سینه و اشکال در بلع از دیگر علایم احتمالی سرطان ریه است.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان سیگار سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه

 سرهنگ فارسی گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودرو‌های عبوری مامورین یگان امداد فرماندهی انتظامی مراغه در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی به عمل آمده از خودروی مذکور تعداد ۱۸ هزار و۴۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی مراغه تصریح کرد: کارشناسان امر ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه خودروی سمند توقیف و یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

 سرهنگ  فارسی  با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟