Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید از تخفیف به دانشجویان مناطق سیل زده خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار از طریق نظرسنجی بین فارغ التحصیلان شاغل این دانشگاه بیشتر از ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در رشته و تخصص خود شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدحسین امید» امروز (چهارشنبه 11 اردیبهشت) در یک کنفرانس خبری با اهالی رسانه شیراز در پاسخ به سوال جایگاه دانشگاه علمی کاربردی در آمایش آموزش عالی، گفت: بر اساس محور توسعه، نیاز هر استان تغییر کرده، مثلا از صنعت به سمت گردشگری رفته بنابراین روش و محور ما نیز تغییر کرده که در راستای آمایش آموزش عالی بوده است و ساماندهی دانشگاه ها بحث متفاوتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: هیچ دانشگاه علمی کاربردی در طرح آمایشموزش عالی تعطیل نشده، بلکه مراکز تعطیل شده بر اساس کیفیت سنجی، کیفیت بخشی و غیره بوده است، از بین تعداد چیزی بالغ یک هزار و یک صد مرکز بوده که اکنون ۶۰۰ دانشگاه فعال هستند و ۳۶۰‌ مرکز پذیرش دانشجو متوقف شده که تا پایان شهریور فرصت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، این مراکز تعطیل نشدند اما پذیرش دانشجو نداشتند و مابقی مراکز هم یا خود انصراف دادند و یا ما آنها را صاحب صلاحیت برای آموزش ندانستیم.

 

وی در پاسخ به خبرنگار شبستان که دانشگاه علمی کاربردی تا چه در رویکرد تربیت مهارتی دانشجویان موفق بوده است، اظهار کرد: این دانشگاه متولی آموزش های خاص است، دانشگاه نظری مثلا اگر یک مهندس در یک رشته تربیت کند این یک مهندس جامع است اما در دانشگاه علمی کاربردی متخصص جزیی تربیت می شود.

 

امید عنوان کرد: دانشجویانی که مهارت خاص می بینند از اشتغال پذیری بالاتری برخوردارند چرا که از دوره های آموزشی بی نیاز هستند، آمادگی ایجاد شغل و کارآفرینی را دارند، مراکزی که دارای محیط کار وجود باشند به این شکل دانشجو آماده می شود اما برخی از دانشگاه ها این ظرفیت را ندارند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار از طریق نظرسنجی بین فارغ التحصیلان شاغل این دانشگاه بیشتر از ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در رشته و تخصص خود شاغل هستند، تا ۹۴ این عدد ۲۴ بود که هفته قبل به ۴۰ درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در سبد انتخاب مردم قرار گرفته است و در سال های ۹۵ و ۹۶ با وجود کاهش ظرفیت ها ما شاهد افزایش پذیرش بودیم، گفت: در سال ۹۷ به دلیل تغییر نظام آموزشی و عدم خروجی مدارس، ما شاهد کاهش بودیم و پیش بینی می کنیم در سال ۹۸ شاهد افزایش پذیرش می شویم.

امید خبر داد: دانشگاه علمی کاربردی در منازق سیل زده تخفیف های ویژه تا سقف صد رد صد را برای دانشجویان درنطر گرفته است، در مورد دانشگاه خبر شیراز نیز در صورت تقاضای موسسات، دوره ها واگذار می شود.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد مرحله کشوری مراسم افتتاحیه سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خبرگزاری شبستان شبستان مسجد نمایشگاه کتاب دانشگاه جامع علمی کاربردی نشست خبری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم