Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@15:57:48 GMT

تایید رشوه‌گیری یک مسئول سابق از آل‌سعود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۶۱۸۰

«پروژه گزارش فساد و جرائم سازمان‌یافته»، دادگاه عالی کوالالامپور در هفته سوم محاکمه نجیب رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی، به جرم فساد مالی و پول‌شویی تایید کرد یک شاهزاده سعودی مبلغ هنگفتی به حساب بانکی رزاق واریز کرده است.

رزاق به هفت اتهام مالی متهم شده است که تاکنون موفق نشده است خود را از این اتهامات تبرئه کند؛ زیرا قاضی «محمد نزلان محمد غزالی» در این زمینه متقاعد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل ماه جاری میلادی رزاق خواستار رد اتهامات خود به دلیل شفاف نبودن آن‌ها شده بود.

نخست‌وزیر پیشین مالزی در دادگاه عالی کوالالامپور به جرم خیانت در امانت و همچنین سوءاستفاده از قدرت و پول‌شویی در حال محاکمه است. او متهم است میلیارد‌ها دلار از یک صندوق دولتی که خود او آن را بنیانگذاری کرده بود، اختلاس کرده است.

رزاق در انتخابات ماه می ۲۰۱۸ مالزی در رقابت با «ماهاتیر محمد» نخست وزیر فعلی مالزی، شکست خورد و از قدرت کنار رفت. از دلایل اصلی شکست حزب او اتهامات فساد مالی او بود. چند روز پس از انتخابات، او و همسرش به اتهام تخلف مالی ممنوع‌الخروج و سپس رزاق بازداشت شد. رزماه منصور، همسر رزاق نیز به پولشویی و فرار از مالیات متهم شده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جرم مالزی دلار انتخابات رقابت مالیات دلار مالزی آل سعود فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • لبه تیغ
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم