Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@16:48:22 GMT

الزام برچسب امنیت روی دستگاه‌های هوشمند در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۶۹۰۳

الزام برچسب امنیت روی دستگاه‌های هوشمند در انگلیس

دولت انگلیس اعلام کرد تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی دیگری که به اینترنت متصل می‌شوند، باید برچسب‌هایی مخصوص داشته باشند. در این برچسب‌ها به کاربران اطلاع داده می‌شود دستگاه تا چه حد مقابل حملات سایبری ایمن است.

شرکت‌ها در مرحله اول به طور داوطلبانه و برای کمک به مشتریان این برچسب‌ها را روی محصولات‌شان نصب می‌کنند تا آن‌ها متوجه شوند کدام محصولات ایمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مرحله بعد نصب برچسب‌ها الزامی خواهد بود.   این طرح بخشی از مشاوره‌های دولت انگلیس برای بهبود کلی وضعیت امنیت سایبری در این کشور است. طرح مذکور با 3 شرط اصلی در آئین نامه‌ای برای تولید کنندگان ارائه شده است.

طبق این قانون برچسب‌ها باید به مشتریان گوشزد کنند از پسوردهای یکسان استفاده نکنند، باید به مشتریان اطلاع داده شود آپدیت های امنیتی جدید دستگاه چه زمان عرضه می‌شود و علاوه بر آن باید شرکت‌ها دپارتمانی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند شکاف‌های امنیتی در دستگاه‌ها را گزارش کنند.

مارگوت جیمز وزیر دیجیتال انگلیس اعلام کرده تحت این برنامه خرده‌فروشان فقط می‌توانند محصولاتی را بفروشند که برچسب‌های مذکور را داشته باشند.

به گفته جیمز این اقدام آخرین گام در طرحی است که انگلیس را به یکی از ایمن‌ترین اماکن آنلاین در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

او در این‌باره گفت: بسیاری از محصولات مصرفی که به اینترنت متصل می‌شوند، امنیت ندارند و درنتیجه حریم شخصی و امنیت مشتریان را به خطر می‌اندازند. آئین‌نامه مذکور نخستین گام جهت ایمن کردن محصولات است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری تلویزیون هوشمند حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!