Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی  با اشاره به نقش آذربایجان غربی در تاریخ ایران گفت: آذربایجان در طول تاریخ میراث دار فرهنگ‌های مختلف بوده است.   سیدهادی طباطبایی با بیان اینکه آذربایجان و بخصوص آذربایجان غربی همیشه در نوک قله‌های فرهنگ و ادب شرق و ایران بوده است، افزود: مبداء تاریخ در بین النهرین، همزمان با آن در شرق آناتولی اورارتو ظهور میکند و آذربایجان غربی محل تلاقی هر دو این تمدن‌ها میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ارومیه در برخی متون از جمله کتاب‌های ابوریحان بیرونی محل تولد زرتشت معرفی شده است، اظهار داشت: آذربایجان غربی محل تولد بزرگانی، چون صفی الدین ارموی بزرگ هنرمند جهان اسلام و حسام الدین چلبی ارموی و حسام الدین خویی و تاج الدین اشنویی و علامه بیتوشی و شمس الدین سلماسی است که همه شان نشان از یک فرهنگ بالا در این منطقه است.   شعار سی و دومین نمایشگاه بین المللی تهران " خواندن توانستن است" نام گذاری شده است و آذربایجان غربی که محل اولین مدارس و دانشگاه‌های ایران است این را نشان داده است.   انتهای پیام/م   حضور سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در نمایشگاه کتاب تهران 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین