Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سالگرد شهادت شهید دکتر سید احمد رحیمی شامگاه (۱۱ اردیبهشت) در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سوم فروردین سال 1338در خانواده ای متدین در شهر بیرجند بدنیا آمد، او را احمد نام نهادند و از همان کودکی با قرآن مانوس بود و آن را در مکتب خانه فراگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوران ابتدایی را در مدرسه حکیم نزاری و دبیرستان را در مدرسه طالقانی به اتمام رساند و در سال 1356 بعد از شرکت در آزمون سراسری در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته و مشغول به تحصیل شد.

 

احمد پیش از انقلاب فعالیت های خوبی در پیروزی انقلاب و حضور در راهپیمایی ها در بیرجند، مشهد و تهران داشت، او همچنین در 13 آبان 58 به همراه تعداد از دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را به تصرف درآورد، به اعتقاد سایر دانشجویان او یکی از چهره های فعال فتح لانه جاسوسی آمریکا بود و بارها به نمایندگی در تجمع مردم حضور می یافت و به روشنگری می پرداخت.

 

شهید رحیمی به درخواست دادسرای انقلاب اسلامی بیرجند به این شهرستان مراجعت نمود و مسئولیت فرماندهی سپاه پاسداران این منطقه را پذیرفت، دوران خدمتش در سپاه مقارن بود با نواخته شدن طبل جنگ و آغاز حرکت کور منافقین در کشور، سه بار منافقین تصمیم به ترور او گرفتند و کروکی منزلش در خانه های تیمی به دست آمد، اما هر بار با عنایت خدا به گونه‌ای محفوظ ماند.

 

شورای فرماندهی سپاه منطقه ۴ خراسان و سرپرستی واحد اطلاعات این سپاه از او چهره ای مقتدر ساخته بود، او در اواخر سال 61 بر اثر اصابت ترکش به پای چپش مجروح شد. احمد که دلداده سنگر بود پس از بهبودی نسبی در عملیات والفجر یک در ۲۴فروردین 62 در حال حمل مجروحین و شهدا بار دیگر مجروح شد و با اصابت گلوله تانک، هنگام اذان ظهر در جبهه شرهانی به شهادت رسید.

 

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است؛ «امروز که کاخ واشنگتن و کرملین در آتش خشم محرومین همچو می سوزد و جنایتکاران عالم به سرکردگی آمریکا، ایران و انقلاب اسلامی را به عنوان کانون این شعله ها ساخته اند و تمام نیروهای خود را برای نابودی اسلام و انقلاب اسلامی بسیج نموده است، وصیت من به شما این است که به انسانیت در بند بیندیشید

 

دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامگاه گذشته مراسم سالگردی را برای شهید دکتر «سید احمد رحیمی» با حضور مادر شهید رحیمی،‌ فرمانده سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی،‌ فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند،‌ امام جمعه موقت بیرجند و جمعی از مسئولان و دانشجویان در سالن شهید رحیمی این دانشگاه برگزار کردند.

 

 

«عباس جوادی»، معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی بیرجند در این مراسم با بیان اینکه از دهه 80 که ستادهای ایثارگران در این دانشگاه شکل گرفت تاکنون بیش از 20 یادواره شهدا را در دانشگاه برگزار کرده است، گفت: یادواره های شهدا کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را برای ما به همراه دارد.

 

وی از بسیج دانشجویی بابت برگزاری یادواره شهید دکتر سید احمد رحیمی هم تشکر کرد و گفت: شهدا بر گردن همه ما حق بزرگی دارند که باید ادا کنیم.

 

سردار«علی قاسمی»، فرمانده سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی هم در این مراسم به رشادت ها و فداکاری‌های شهید رحیمی در دوران دفاع مقدس و دوران مبارزات انقلابی مردم پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: شهید رحیمی مهمترین سخنور ما در شهر بیرجند قبل و بعد از پیروزی انقلاب بود.

 

شهید رحیمی الگویی برای پزشکان و پاسداران!

وی رمز ماندگاری شهدا را اخلاص ناشی از اطاعت پذیری و عبد بودن آنها ذکر کرد و گفت: شهید رحیمی از دانشجویان پیرو خط امام بود که امروز برای همه دانشجویان، اساتید و پاسداران یک الگو است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تمام بیانات شهید رحیمی همواره بر حمایت از ولی فقیه تاکید شده است، اظهارداشت: این شهید بزرگوار برای تمام لحظات زندگی خود برنامه داشت، با لباس خاکی به عنوان فرمانده در جنگ حضور پیدا می کرد و مانند یک بسیجی ساده جنگید و شهید شد.

 

قاسمی با بیان اینکه شهدا فدایی اسلام شدند و به دین و زندگی ما برکت دادند، ما باید این راه را ادامه دهیم، گفت: تبلور اسلام با خون دادن در راه خدا شهید شده است، برای زنده ماندن دین اسلام باید شهید داد همان چیزی که در یمن، سوریه، عراق و لبنان هم مشاهده کردیم.

 

 

وی به نقش پررنگ مادران شهدا در حمایت از اسلام اشاره کرد و گفت: مادران شهدا در حمایت از اسلام مهمترین نقش را داشتند، چراکه بهترین عزیزان خود را دادند تا اسلام به دست نااهلان نیفتد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا به آیات قران عمل و مسیر شهادت را برای خود انتخاب کردند، گفت: یکی از نکات مهمی که امروز ما باید در ادامه راه شهدا انجام دهیم، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که در جامعه مغفول واقع شده است.

 

قاسمی با بیان اینکه در قانون امر به معروف و نهی از منکر رئیس هر دستگاهی مسئول شورای امر به معروف آن دستگاه اداری است، گفت: مسئولان ابتدا باید خودشان و سپس مجموعه ذی ربط را امر به معروف کنند، این فریضه الهی نباید بر زمین بماند.

 

برخی پزشکان هنوز راه مناطق محروم را یاد ندارند!

وی با انتقاد از برخی افراد که نسبت به برگزاری یادواره شهدا معترض هستند، با بیان اینکه سال قبل بیش از 500 یادواره شهدا در استان برگزار کردیم، گفت: هیچ فریضه ای نمی تواند جای دیگری را بگیرد، برگزاری این یادواره ها باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار بسته غذایی به یاد دو هزار شهید استان در بین محرومین توسط خود خانواده شهدا توزیع شد، گفت: این راه شهدا است که باید ادامه پیدا کند.

 

قاسمی با انتقاد شدید از برخی پزشکان که حاضر به ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم نیستند، گفت: متاسفیم که در علوم پزشکی بیرجند هنوز پزشکانی هستند که راه مناطق محروم را هم یاد ندارند و درود بر برخی پزشکان که بیشتر وقت خود را صرف ویزیت رایگان محرومان می کنند.

 

در پایان این مراسم از مادر شهیدان سید علی و سید احمد رحیمی تقدیر به عمل آمد.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد مرحله کشوری خبرگزاری شبستان مراسم افتتاحیه سیل شهید مطهری مسجد سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران پزشکان جهادگر سردار قاسمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است