Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:30:47 GMT

تأکید امام جمعه لامِرد بر جوان‌گرایی در کارها

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۷۹۱۹

تأکید امام جمعه لامِرد بر جوان‌گرایی در کارها

دردوره جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بنا بر استفاده از نیروها و حوزویان جوان‌تر در تریبون نماز جمعه است که حجت‌الاسلام «علی حسین زاده» امام جمعه جدید شهر لامِرد، یکی از این جوانان تحصیلکرده حوزوی و دانشگاهی است که با انگیزه خدمت به مردم بویژه جوانان و توجه به رفع مشکلات آنان وارد این عرصه دینی - فرهنگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مسلم یگانه خبرنگار

توجه به جوانان در قرارگاه فرهنگی لامِرد

حجت‌الاسلام حسین‌زاده که متولد شهر لامِرد، برادر شهید، استاد حوزه و دانشگاه و از سخنرانان حرم حضرت معصومه(س) است، اظهار می‌دارد: در قرارگاه فرهنگی شهرستان لامِرد علاوه بر نیاز به وحدت به همه نیروها بویژه جوانان بیشتر توجه خواهد شد.

امام جمعه لامِرد هدفش در نماز جمعه را ایجاد فضای فعالیت برای نیرو‌های جوان متدین، خوش‌ذوق و کمک به استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه منطقه در پیشرفت این شهرستان می‌داند و می‌گوید: تعریف جوان 2 نوع است؛ جوانی که سخت افزاری و پویا است و جوانی که نرم افزاری و روحیه همکاری دارد که اگر هر دو آنها در جوانان باشد، موفق و سازنده خواهند بود.

وی که اعتقاد زیادی به استفاده از تـوان و ظـرفیت جـوانان فـعال در ستـاد نمـازجـمـعـه لامِرد به منظور پویایی هرچـه بیشتر واحدهای فرهنگی، پشتیبانی و روابط عمومی و... در این شهرستان را دارد، در نخستین گام، با انتشار دعوتنامه‌ای خواستار همکاری جوانان در این زمینه شده است.

امام جمعه لامِرد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اینکه مدیران جوان ‌در همه میدان‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی و در عرصه‌های دین، اخلاق و معنویت و عدالت باید شانه‌های خود را برای به زیر بار مسئولیت بردن آماده کنند، تأکید می‌کند: در دایره مدیریتی باید از جوانان استفاده کرد و حتی بعضی از مدیران که هنوز پرکار و پرتلاش هستند هم باید از آنان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با یادآوری این نکته که به منظور ساخت آینده‌ای روشن، شاداب و پر از امید برای مردم منطقه بویژه جوانان اقدام به تشکیل شورای راهبردی کرده، می‌افزاید: ازدواج آسان باید در این شهر و منطقه راه بیفتد و از متولیان این امر تشکر می‌کنیم و تهیه کمک جهیزیه بیش از ۵۰ زوج و همچنین زندگی آسان، این حرکت زیبا و خداپسندانه ستودنی است.

وی می‌گوید: لازم است به‌جای نهی از منکرهای زیاد، دعوت به معروف کنیم. صدای آوازها غالباً تا دو نصف شب به گوش می‌رسد، زیرا روی سنت‌های اصیل منطقه تلاش نشده و این گروه‌های تئاتر و سرود باید فعال‌تر شود.

امام جمعه لامِرد تصریح می‌کند: جشن‌ها باید در تراز مهدویت و نباید سبک برگزار شود و باید مهدی یاوری و مهدی باوری در دستور کار قرار گیرد و به وسیله هنر که یک امر خدادادی است به مردم انتقال داده شود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با اشاره به بیانیه مهم گام دوم رهبر انقلاب، خطاب به جوانان می‌گوید: باید با همت، هوشیاری و ابتکار شما بر مشکلات کنونی فائق آمد.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای کسب و کار در این شهرستان با رونق تولید در دل اقتصاد مقاومتی جا گرفته شود که نیاز به تولید فکر خوب با راهبردهای درازمدت است، می‌افزاید: این منطقه با ظرفیت‌هایی که دارد آماده پرواز است و مسئولان باید در این زمینه به جوانان توجه بیشتری کنند.

امام جمعه لامِرد تصریح می‌کند: بستر اشتغال را باید برای جوانان فراهم و موانع دست و پا گیر تولید را در منطقه رفع و تسریع کنیم.

خاطرنشان می‌شود، لامِرد یکی از شهرستان‌های استان فارس با مرکزیت شهر لامِرد است. جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۹۵، برابر با 91 هزار و 782 نفر بوده‌ است.

 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش است زیرا دانش‌آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی با استحکام و تمام وجود برای حفط ارزش‌ها در میدان ایستاده است، اظهار داشت: لازم است حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت مقام معلم و اینکه شغل معلمی برگرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان است، بیان کرد: جبرائیل امین نقش معلمی و راهنمایی حضرت رسول (ص) را برعهده داشت و در نهایت معلم بودن شغل تمامی انبیا است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و تاکید کردند موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش است زیرا دانش‌آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست و در این ارتباط معلم باید مضاف بر تعلیم هویت دینی و ملی را به دانش‌آموزان بیاموزند و به آن‌ها نگاه ملی دهند.

انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز

وی با بیان اینکه امثال شهید مطهری از جمله شاگران امام خمینی (ره) هستند، تصریح کرد: شهید مطهری پیش از انقلاب سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی کرده است که اگر امروز آن را باز خوانی کنیم، می‌بینیم که تمامی وقایع امروز را پیش‌بینی کرده است

محمودی گفت: متأسفانه برخی‌ها دنبال سند 2030 بودند که خارج از دین و وابسته به سیاست‌های غربی بود لذا امروز ضرورت دارد تمامی معلمان نسبت به کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا دانش‌آموزان در آینده مسئولان این کشور هستند.

وی با اشاره به خیزش دانشگاه‌های آمریکا و غرب علیه رژیم صهیونیستی  بیان کرد: نامه 10 سال پیش رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حضرت علی (ع) در راستای سفارش به تقوای الهی می‌فرمایند «تقوای الهی منتهی رضایت الهی است زیرا رضایت الهی از بندگان تقوا است.» بر همین اساس تقوای الهی مضاف بر جایگاه والا کاربرد بالایی در زندگی انسان دارد، زیرا طبیعتاً انسان از نظر بعد مادی اهل خسران است مگر اینکه ایمان و تقوا را دنبال کند.

انتهای پیام/163/.

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد