Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:20:53 GMT

قرارداد‌های سفید امضاء مصیبت بزرگ کارگران در شهر بهبهان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۰۲۱

قرارداد‌های سفید امضاء مصیبت بزرگ کارگران در شهر بهبهان

کارگری یکی از شغل‌های مشقت‌آور و سختی به‌شمار می‌رود که برخی مجبورند برای امرار معاش خانواده به آن روی آورده و برای انجام آن تن به خواسته‌های غیرقانونی کارفرمایان بدهند. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان کارگری یکی از شغل‌های مشقت‌آور و سختی به‌شمار می‌رود که برخی مجبورند برای امرار معاش خانواده به آن روی آورده و برای انجام آن تن به خواسته‌های غیرقانونی کارفرمایان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط سخت اقتصادی در کشور از یک‌سو و سوء استفاده از شرایط موجود در برخورد با کارگران از سوی دیگر مزید بر علت شده تا یکی از کارگران شهرستان بهبهان از مسائلی اعم از  امنیت شغلی، تأمین معیشت و که سه ضلع اصلی مشکلات کارگران را تشکیل می­ دهند لب به سخن بگشاید.

یکی از کارگران سخت‌کوش در تماس تلفنی با خبرنگار تسنیم در بهبهان ضمن گرامیداشت روز کارگر اظهار داشت: قراردادهای موقت و بی­‌توجهی به قانون کار در هنگام عقد قراراداد، قراردادهای سفید امضاء و ممانعت به عمل آوردن از تجمعات کارگری و اعتراضات صنفی از جمله مصادیق ناامنی شغلی در جامعه کارگری است.

وی افزود: شاید علت اصلی مشکلات جدی در بحث قراردادهای کارگران مربوط به ابهامات موجود در ماده 7 قانون کار باشد که خلاءهایی را در اجرا به وجود آورده است و سهم کارگر از قیمت تمام شده تولید از 17 درصد در سال 82 به 5 درصد در سال 96 رسیده است.

تنش‌های کارگری با تشکیل صنف‌های کارگری کاهش می‌یابد‌حقوق 1.5 میلیونی کارگری کفاف 10 روز از زندگی یک خانواده 3 نفره کارگر را می‌دهد + فیلممعاون دبیرکل خانه کارگر: مصوبه شورای عالی کار با سبد هزینه خانوار کارگری متناسب نیست/‌بن کارگری احیا می‌شود + فیلم

این کارگر فعال بیان کرد: در حال حاضر دغدغه و تمرکز اصلی نمایندگان تشکل های کارگری بر روی امنیت شغلی این قشر متمرکز است، زیرا این مولفه بیش از سایر مولفه ها به گسترش مشکلات جامعه کارگری دامن می زند و نبود آن مانع از مطالبه قانونی کارگران برای احقاق حقوق خود منطبق با قوانین کار میشود.

وی گفت: تا زمانی که اراده و حاکمیت کارفرما هنگام عقد قرارداد بر کارگر حکمفرما باشد و از مواد مختلف قانون کار در چارچوب منافع خود بهره ببرد، و هیچ تنبیهی برای تخلف کارفرما در قانون لحاظ نشود، امنیت شغلی کارگران با تهدیدات بسیاری مواجه است؛ زیرا هر زمان کارفرما تصمیم بگیرد به سادگی می‌تواند کارگر را به بهانه ها و دلایل مختلف اخراج یا تنبیه کند.

کارگر شاغل در صنایع شهرستان بهبهان با بیان اینکه هیچ کدام از قوانین سخت و زیان آور شامل حالش نمی شود، عنوان کرد: با همه این مشکلات هر روز با استرس اخراج از کار کارمان را شروع می‌کنیم ولی امنیت شغلی مهم ترین دغدغه ما است.

وی با اشاره به این که حمایت از کارگران در جامعه فقط به شعار محدود شده است، تصریح کرد: حمایت شعاری از کارگران در کشور اکنون به فرهنگ تبدیل شده است زیرا چند ماهی است که حقوق نگرفتهایم و همیشه شرمنده خانواده هستیم و گاهی اوقات پول سرویس مدرسه فرزندمان و خرید روزانه را نیز نداریم.

وی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان با سواستفاده از شرایط نامساعد بازار کار کشور، اقدام به انعقاد قراردادهای ناعادلانه می‌کنند کا  این موضوع باعث شده تا کارگر هیچ گاه از جایگاه و وضعیت فعلی و آینده شغلی خود در محیط کار اطمینان حاصل نکند.
این کارگر اظهار داشت: اگر ذهن کارگر مشغول باشد که آیا فردا در این کارگاه خواهد بود یا نه، دستش به کار نمی‌رود؛ کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان همزمان با صبح پنجشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع نمایندگان قشر کارگری به میزبانی دفتر خود بیان کرد: اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری کرده اند، تاکید کرد: همه اقشار مختلف به ویژه قشر کارگران باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

امام جمعه دامغان قشر کارگری را زحمتکش‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و کارگران برای حفظ عزت کشور تلاش می‌کنند.

رستمیان با اشاره به نقش آفرینی کارگران در چرخش چرخ‌های اقتصادی کشورمان، گفت: تلاش کارگران برای تولید کشور «مجاهدانه» است

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان ما هفت هزار نفر کارگر مستمری بگیر تأمین اجتماعی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند، گفت: نداشتن امنیت شغلی، عدم قرارداد کاری به صورت سالیانه، کامل نبودن سنوات کارگران عمده مشکلات قشر کارگری است که باید پیگیری و حل شود

کد خبر 6088392

دیگر خبرها

  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم