Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@10:06:22 GMT

دانشجویان مستعد را شناسایی کنید و پرورش دهید

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۳۹۳

دانشجویان مستعد را شناسایی کنید و پرورش دهید

مسؤولان دانشگاه‌ها نیروهای مستعد دانشگاه را شناسایی کنید و پرورش دهید، پرورش استعدادها در دانشگاه‌ها میسر است.

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از رؤسای دانشگاه ‌ها، مسئولان نهاد نمایندگی ولی ‌فقیه در دانشگاه ‌ها و بسیج استادان خراسان رضوی گفت: اینکه فضای دانشگاهها را انتظامی کنیم و حالت دستوری در دانشگاهها ایجاد شود کار درستی نیست با ارزش گذاری می توان دانشگاه را به بهترین نهاد فرهنگی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: با ارزش گذاری نادرست، دانشگاهها به بدترین مرکز فساد تبدیل می شود زیرا دانشگاه دارالتربیت نیست که بخواهد دختر و پسر ۲۵ ساله را تربیت کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه ای برای شناسایی جوانان توانمند قائل هستند اظهار داشت: جوانان مورد نظر رهبری اراذل و اوباش نیستند بلکه جوانان دانشگاهها، حوزه ها و قشرهای حزب اللهی جامعه هستند.

وی گفت: باید جوانان و نیروهای مستعد دانشگاهها را شناسایی کرد و پرورش داد و این موضوع قابل انجام است و می توان جمعی را تشکیل داد که تنها فعالیت علمی موثر و دارای بازده انجام دهند که بخشی از کارشان برای رضای خدا باشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: آموزش در دانشگاه و حوزه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، هم اکنون در دانشگاه و حوزه فقط واحدهای درسی گذرانده می شود و با ۵۰ درصد نمره به مقاطع بالاتر می روند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دانشگاهها و دستگاههای اجرایی اظهار داشت: دستگاههای مختلف گرفتار کمبود بودجه هستند و نباید از دولت گلایه کرد زیرا در راهی هستیم که تکیه بر بودجه نفتی امسال باید به ۴ درصد برسد و این امر اگر با همت دولت میسر است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی روسای دانشگاه های مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن و با اهداف متعالی فراهم می‌سازد.

این باشگاه با هدف تربیت نسل نو نویسنده متعهد در حوزه کودک و نوجوان، پس از شناسایی استعدادهای برتر با برنامه‌های آموزشی و تربیتی مختلف، امر هدایت و پرورش آنان را به مدت سه سال بر عهده می‌گیرد.

برهمین اساس سوگل بازیاری از بندرگز و محمدعلی کرد از گنبدکاووس به مرحله‌ی کشوری باشگاه استعدادهای برتر «قاف» معرفی شدند.

گفتنی‌است باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف) در بخش شعر، اول تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی همزمان با گردهمایی آموزشی کارشناسان ادبی سراسر کشور از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود که طی آن مائده احمدی لیوانی از کانون گلستان حضور داشت.

دیگر خبرها

  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"