Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:00:44 GMT

نماینده مجلس: تشکیل شوراهای کارگری در بافق ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۶۲۹

نماینده مجلس: تشکیل شوراهای کارگری در بافق ضروری است

محمد رضا صباغیان، روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز و هفته کارگر اظهار داشت: شوراهای کارگری که زبان گویای کارگر است می تواند مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را به مدیران معادن ،شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنفی ارجاع دهد.
نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: شوراهای کارگری ضمن اینکه از نارضایتی ها جلوگیری می کند، قادر است با زبان قانون با کارفرما و مدیران صحبت کند و نگذارد حقی از قشر کارگر ضایع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کارگری از قانون نشات می گیرد خاطرنشان کرد: لازم است شوراهای کارگری در مسیر درست حرکت کنند تا قدرت بیان مشکلات و پیگیری آن را داشته باشند.
این نماینده مجلس بیان کرد: شوراهای کارگری اگر پیگیر باشند می توانند به خواسته های به حق و قانونی خود برسند و موجب امنیت شغلی، دلگرمی بیشتر کارگران و بهره وری بیشتر شوند.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد یادآور شد: تامین اجتماعی در حال ورشکستگی است و مدیریت ها ضعیف شده و شرکت ها دچار سوء استفاده و زیان ده شده اند که در این زمینه باید با خرد جمعی چاره اندیشی شود.
صباغیان، از تصویب یکسان سازی حقوق در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این قانون به لحاظ بارمالی و پاره ای مشکلات هنوز اجرایی نشده است.
حدود 75 درصد مردم بافق در معادن و واحدهای صنعتی و تولیدی، اشتغال دارند و این شهرستان یکی از مناطق کارگری استان یزد محسوب می شود.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال بهره وری قانون مجلس شورای اسلامی نماینده مردم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است، وقتی ما در استراحت، رفاه، تفریح و گردش هستیم، کارگران درگیر مسائل و مشکلات و تنظیف شهری، عمران، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها و زینت بخشی به شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، حسین پناهی در مراسم گرامیداشت روز کارگر که با حضور کارگران شهرداری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر به جد پیگیر ارج نهادن به ایام خاص همچون روز کارگر بوده و امروز شاهد ارج نهادن به مقام شامخ کارگر در مجموعه مدیریت شهری هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ضمن تشکر از شهردار ارومیه و معاونین وی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی کارگر افزود: ارزش دادن به ایام خاص همچون روز کارگر در واقع ارزش گذاشتن به پرسنل زحمتکش و تلاشگر شهرداری به ویژه قشر کارگری است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش در جمع قشر زحمتکش جامعه کارگری شهرداری گفت: مدیریت شهری باید به دنبال ایجاد فضای پر از صمیمیت، نشاط و شادابی برای پرسنل باشد و برگزاری مراسماتی همچون روز کارگر می‌تواند در انگیزه کاری پرسنل موثر واقع شود.

پناهی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه و در بحث رفاه پرسنل، توجه خاصی به پرسنل کارگری شهرداری ارومیه شده اما متاسفانه به دلایلی تا به امروز محقق نشده است و یکی از این دلایل مشکل قانونی بود که پیش آمده بود که امیدوارم پس از رفع این مشکل پاداش روز کارگر به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به قشر زحمتکش کارگری پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: توسعه، آبادانی شهرها و حتی مشارکت مردمی که شعار سال ۱۴۰۳ است به دستان زحمتکش جامعه کارگری اتفاق می‌افتد و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و باید گفت که قشر زحمتکش کارگری شهرداری اعم از پارکبانان، پاکبانان، نیروهای سازمان عمران و… غیر قابل مقایسه با اقشار دیگر هستند و عمدتاً زمانی متحمل زحمت می‌شوند که ما در استراحت بوده و آنان در تلاش هستند.

پناهی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه جامعه زحمتکش کارگری خاطرنشان کرد: آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است، وقتی ما در استراحت، رفاه، تفریح و گردش هستیم، کارگران درگیر مسائل، مشکلات و تنظیف شهری، عمران، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها و زینت بخشی به شهر هستند.

کد خبر 750383

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • آرامش و آسایش ما مدیون زحمات قشر تلاشگر کارگری است
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است