Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@11:30:57 GMT

بازداشتگاه مرزی آمریکا جان یک نوجوان مهاجر را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۷۱۲

وزارت سلامت و خدمات انسانی آمریکا روز چهارشنبه تأیید کرد که یک نوجوان مهاجر ۱۶ ساله در یک بازداشتگاه مرزی در تگزاس جان خود را از دست داده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، به گفته «اِوِلین استافر» سخنگوی وزارت سلامت آمریکا این نوجوان که هویت او اعلام نشده، حدود دو هفته پیش در حالی به دفتر اسکان پناهجویان آمریکا تحویل داده شده که ظاهرا دچار بیماری نبوده و مشکلی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، وی تنها یک روز بعد دچار مشکلات جسمی از جمله تب و سردرد شده و به بیمارستان انتقال یافته است. وی ده روز بعد در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

این نوجوان تابعیت گوآتمالایی داشته است و به ادعای مقام‌های آمریکایی دلیل مرگ وی هنوز مشخص نیست.

از زمان اجرای تدابیر سختگیرانه ضدمهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا، دستکم دو کودک گوآتمالایی ۸ و ۷ ساله هم جان خود را از دست داده‌اند.

همزمان گزارش‌های متعددی منتشر شده مبنی بر اینکه دولت آمریکا هزاران کودک را که به همراه خانواده‌هایشان قصد مهاجرت به این کشور را داشته‌اند، از والدینشان جدا کرده و اکنون هیچ داده مشخصی از تعداد این کودکان و هویت آن‌ها وجود ندارد، به همین دلیل بسیاری از خانواده‌های پناهجو از وضعیت کودکان خود بی‌اطلاع هستند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» شهریور ماه پارسال گزارش داد که ۱۲۸۰۰ کودک در بازداشتگاه‌‌های مرزی آمریکا به سر می‌برند.

سیاست جداسازی کودکان از والدین، در حالی همچنان به دستور دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد سال گذشته این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی و «نقض جدی حقوق کودکان» توصیف کرد و از واشنگتن خواست به این سیاست پایان دهد. با این وجود، دولت ترامپ این بیانیه را «نامربوط» خوانده و دفتر حقوق بشر سازمان ملل را به «ریاکاری» متهم کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت مشکلات بیمارستان مرگ دولت آمریکا مهاجرت کودکان دولت حقوق سازمان ملل متحد واشنگتن حقوق بشر دولت آمریکا سازمان ملل متحد مرگ نیویورک والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت: وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در ۷ سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن ۷ سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید. این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند.

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود دارو برای بیماران تالاسمی بیان کرد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی افزایش تولید داشته‌ایم ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید این را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای خاطرنشان کرد: ما ابتدای دولت ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۰۰ شرکت رسیده که به‌نوعی رکورد است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت که یکی از دستاوردهای همین شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901804

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان