Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:05:29 GMT

محدودیت فعالیت واحدهای غذاخوری آستارا در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۸۲۳

محدودیت فعالیت واحدهای غذاخوری آستارا در ماه رمضان

آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: به منظور حفظ حرمت ماه رمضان، به تعداد کمی از رستوران ها و واحدهای غذاخوری این شهرستان در این ایام مجوز فعالیت داده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم غروب چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: شهرستان آستارا به جهت موقعیت مرزی در بیشتر روزهای سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و نظارت بر رستوران و اماکن بین راهی در ماه رمضان باید تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در سال گذشته 52 رستوران و واحد غذاخوری در ماه رمضان در آستارا فعال بود و امسال باید به منظور حفظ بیشتر حرمت این ماه از تعداد مذکور کم شود و بازرسان اتاق اصناف به صورت مرتب از مراکز عرضه مواد غذایی بازدید کنند.
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان استعمال دخانیات و طبخ غذا در بیرون از غذاخوری ها ممنوع است و شرایط سرو غذا توسط مسافران در واحدهای مجاز، نباید زمینه هنجارشکنی را فراهم کند.
لقمانی مقدم افزود: برخی از قصابی ها و مرغ فروشی ها در شهرستان آستارا در واحدهای صنفی خود قیمت درج نکرده اند و با متخلفان باید در چارچوب قانون برخورد شود.
معاون فرماندار آستارا اظهار کرد: با توجه به موقعیت مرزی و گردشگری آستارا، مسافران زیادی جهت استفاده از مواهب طبیعی به این شهرستان سفر می‌کنند و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعدادی واحد پذیرایی بین راهی در منطقه حیران آستارا در ماه مبارک رمضان دایر خواهد بود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا هم گفت: رستوران ها و واحدهای غذاخوری دارای مجوز از اذان صبح تا مغرب و بقیه واحدهای غذاخوری فقط بعد از نماز مغرب باید دایر باشند.
محسن آهنی افزود: توزیع مرغ سهمیه باعث تنظیم بازار و کاهش قیمت آن در آستارا شد و در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ حدود 130 هزار ریال به فروش می رسد.
وی اضافه کرد: در اسفند و فروردین ماه متصدیان متخلف 50 واحد صنفی عرضه مرغ و گوشت قرمز با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی آستارا معرفی شدند و درج نکردن قیمت و گرانفروشی از جمله تخلفات آنها بود.
سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز گفت: روزه‌خواری در ملاعام پیگرد قانونی دارد و تظاهرکنندگان به روزه خواری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و به واحدهای غذاخوری در مبادی ورودی، خروجی و نقاط پرتردد نظیر اطراف بازار ساحلی و پایانه مرزی آستارا باید مجوز فعالیت در ماه رمضان داده شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد صنفی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کریمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده اکنون ۷۰ هزار کارگر در شهرستان گرگان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزایش حقوق کارگران را مهمترین چالش این قشر دانست و افزود: افزایش ۳۵ درصدی دستمزدها تا حدودی از مشکلات و چالش‌های این قشر زحمتکش جامعه را بر طرف کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: همزمان با سراسر استان ۲۱۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر، دیدار با خانواده‌های حادثه دیدگان کارگری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کارگاه‌های شهرستان، بازدید از واحدهای کارگری و برگزاری میز خدمت در برخی از واحدهای کارگری جهت برطرف کردن مشکلات کارگران از جمله برنامه‌های این ایام است که در حال برگزاری است.

کریمی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است، اظهار کرد: باید بدانیم که کارگران مهمترین نقش در تولید دارند و زمانی که تولید خوبی داشته باشیم در مهار تورم هم می‌توانیم مؤثر عمل کنیم.

کد خبر 6090427

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی