Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:09:07 GMT

ضرورت بازشناسی شخصیت شهید مطهری/ کار معلم مهارت‌آموزی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۸۳۴

ضرورت بازشناسی شخصیت شهید مطهری/ کار معلم مهارت‌آموزی است

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز پنج‌شنبه، دوازدهم اردیبهشت در دیدار با جمعی از فرهنگیان لرستان، اظهارکرد: کمال در معلمی و حیات در علم است و در مقام معلم همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمود ماموریت اصلی من معلمی است.
وی با ذکر این مطلب که معلمی ارزش است، اضافه کرد: هر شغلی دچار فراز و نشیب می‌شود به‌جز شغل معلمی چراکه رشد عقلانی عاطفی تربیتی و معنوی نسل جوان بر عهده معلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله میرعمادی معلم را پرورش‌دهنده نیروی انسانی و رشد دهنده عقل و خرد و استعداد توصیف کرد و افزود هیچ شغلی را نمی‌توان با معلمی مقایسه کرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در طول تاریخ اسوه‌هایی از معلمی داشتیم، تصریح کرد شهید مطهری را باید دوباره بشناسیم چراکه شهید مطهری عمر خود را صرف علم و عبادت کرد و این دو را با تقوا آمیخته کرد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که شهید مطهری را شخصیتی وارسته پاک و دانشمندی واقعی برشمرد و گفت: شهدای فرهنگی چشم و چراغ جامعه هستند.
این مفسر قرآن کریم با طرح این سوال که محصول کار معلم چیست، تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری محصول کار معلم پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی، سازندگی هویت و فرهنگ ملت است.
وی محصول کار معلم را تربیت انسانی با 10 خصوصیت برشمرد و گفت: معلم باید انسانی دانا، خردمند، خلاق و مبتکر پرورش بدهد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که معلم باید نیروی پرهیزکار و باتقوا را تربیت کند، خاطرنشان کرد: معلم شاگردانی پاکدامن تربیت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان تربیت نیروهای شجاع، کارآمد و فعال را از دیگر ویژگی‌های معلم برشمرد و با ذکر این مطلب که در کار معلم مهارت آموزی است، اضافه کرد: محصول کار معلم تربیت انسان با بصیرت است.
امام جمعه خرم‌آباد تربیت انسان اهل اقدام و موضع‌گیری به موقع را محصول کار معلم برشمرد و گفت: محصول کار معلم تربیت نیروی انقلابی است.
وی پاسخگویی به شبهات را وظیفه معلمان دانست و با اشاره به نقش معلمان در گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از هر چیزی روی نسل جوان و علم و دانش تاکید شده است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که باید به دنبال انقلاب علمی باشیم، تصریح کرد: سنگ بنای انقلاب علمی، فرهنگ دانش بنیان و تمدن دانش بنیان به دست معلمان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش تاکید کرد و افزود: آموزش باید جامع همه‌جانبه باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر لزوم برقراری رابطه عاطفی بین معلم و شاگردان، خاطرنشان کرد: معلمان به تربیت اعتقادات دینی اهتمام داشته باشند و از روش تست‌روی پرهیز شود.

ایجاد اشتغال در لرستان بالاترین عبادت است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین عصر چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت در جلسه امضاء تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مدیریت و راهبردی طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه شهرستان‌های کوهدشت و دلفان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر استان اظهار کرد: این سیل خرابی‌های عظیمی که داشت و جنبه دیگر این پدیده آزمون بزرگی برای دستگاه‌های اجرایی، دولت، نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی، روحانیت بود.
وی با بیان این‌که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دکتر مخبر همچون سایر موارد در سیل لرستان از آزمون سربلند و پرافتخار بیرون آمد و بدون اغراق امیدی که مردم سیل‌زده دارند به وعده‌هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) داده و عملیات اجرایی این وعده‌ها آغاز شده است، بیان کرد: امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرکز امید محرومان، نیازمندان و گرفتاران شده که این مایه افتخار است و قطعاً مورد رضایت خداوند متعال و مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: اهدا بیش از 10 هزار لوازم‌خانگی برای زلزله‌زدگان، 15 هزار لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان، ایجاد 3000 شغل از مهم‌ترین خدمات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق سیل‌زده بوده است.
آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: جای یک مورد کمک به عشایر دامدار در اقدامات این ستاد خالی بود که امروز وعده دادند برای عشایری که گوسفندانشان در سیل اخیر تلف‌شده‌اند مصوبه‌ای در نظر بگیرند؛ همچنین در ساخت خانه‌ها نیز مشارکت می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که آن‌چه در لرستان بسیار ضروری بوده مسئله اشتغال است و امروز ایجاد اشتغال بالاترین عبادت در استان است و هرکسی که می‌خواهد عبادت کند بیاید در لرستان اشتغال ایجاد و سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: از مهم‌ترین فواید سیل، کسب تجربه سنگین و ارزشمند درزمینه ٔ امداد و نجات بوده که قابل‌انتقال به دنیاست. این تجربه بزرگی که بتواند این حجم عظیم گل‌ولای را ظرف کمتر از یک ماه و همچنین مشکل آب، برق، گاز، تلفن و تا حدودی بازگشایی راه‌ها کمتر از تجربه دوران دفاع مقدس نیست، بر همین اساس مدیرانی که در سیل اخیر تلاش کردند و سربلند بودند امروز سرمایه عظیمی برای کشور هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تقدیر و تشکر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان عنوان کرد: خوشبختانه مرکز ناباروری خرم‌آباد که به همت بنیاد برکت در استان راه‌اندازی شده اخیر دوقلو ثمر داده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن و جهاد علمی بود و در طول عمر خود با کج روی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی