Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : به منظور صیانت از حقوق شهروندان طرح ویژه بازرسی از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی به دلیل حساسیت مصرف کالاها، خصوصاً درحوزه صنایع غذایی، در این ماه کنترل بازار، حالت ویژه و ضربتی داشته، تا از طریق بازرسی، نمونه بردای و آزمون‌هایی که بر روی کالا‌های مصرفی شهروندان صورت می‌گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه‌دار استان اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در قالب این طرح بر فروش کالا‌های اساسی مردم مانند روغن سرخ کردنی، شیر، پنیر، کره، شکر، چای، کشک مایع و زولبیا و بامیه که بیشترین مصرف را دارند بیش از پیش نظارت شده و کارشناسان اداره کل استاندارد استان نسبت به بازرسی مستمر در مراکز عرضه و فروش در این ایام اقدام خواهند نمود.

نیازی ادامه داد: این طرح از هشتم اردیبهشت آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته و محصولات پر مصرف از حیث داشتن علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد، بسته‌بندی، شکل ظاهری و تاریخ مصرف کنترل می‌شود و چنانچه محصولات مذکور مطابق ویژگی‌های استاندارد نباشند بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به توقیف و جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از بازرسی مستمر ترازو‌های مورد استفاده اصناف مختلف در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالا‌های مصرفی همچون زولبیا و بامیه، آش و حلیم، این اداره کل فرایند بازرسی، کنترل و آزمون ترازو‌های مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالا‌ها را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار داده و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

محمودرضا نیازی در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب شعار راهبردی رونق تولید، عزم این اداره کل را برای توسعه و ترویج خرید کالای استاندارد ایرانی با هدف تحقق شعار امسال راسخ‌تر می‌نماید، افزود: کیفیت بخشیدن به کالا‌های ایرانی الزام حمایت از رونق تولید ملی است و اداره کل استاندارد کرمانشاه با توسعه و ترویج پویش "کالای استاندارد ایرانی میخرم" از دستگاه‌های حاکمیتی اثرگذار در تحقق رونق تولید است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان گفت: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده کالا‌هایی که پس از ارسال کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعتبار آن‌ها مورد تایید قرار نگرفت یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ در جریان قرار دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اجرا طرح ویژه بازرسی از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری

مهدی پژوهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین اداره کل استاندارد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان، چهارمین دفتر استاندارد و استانداردسازی در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

افتتاح سومین دفتر استاندارد و استانداردسازی چهارمحال و بختیاری

وی، ارتباط بین نهاد‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و علمی را برای سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت و تعالی کشور لازم دانست و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد استان و شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج استاندارد، در این مراکز، دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی و تفاهم نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.

پژوهش افزود: آگاه‌سازی و آموزش همگانی در خصوص استاندارد، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی استاندارد‌های پژوهش محور ملی و بین المللی، عضویت در کمیته‌های فنی متناظر به عنوان یک عضو فعال در بررسی پیش نویس استاندارد‌ها و ارائه نظرات اصلاحی، ترویج استاندارد‌ها و ارتباط مستقیم کارشناسان استاندارد، دانشجویان و پژوهشگران با این دفتر از اهداف مهم این دفاتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف