Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:09:17 GMT

برنامه امسال دولت افزایش تولید فولاد به 28 میلیون تن است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۹۱۴۹

برنامه امسال دولت افزایش تولید فولاد به 28 میلیون تن است

کرمانشاه- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود اینکه افزایش تولید فولاد دنیا در سال گذشته حدود پنج درصد بود اما تولید ایران 10 درصد رشد داشت و امسال هم برنامه ما افزایش تولید فولاد به 28 میلیون تن است.

رضا رحمانی عصر چهارشنبه در در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما تا 6 سال قبل رتبه پانزدهم جهان در تولید فولاد را داشتیم که سال گذشته با افزایش تولید فولاد کشور به 25 میلیون تن به رتبه دهم صعود کردیم و کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه را جا گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه خام فروشی در حوزه صنعتی سال به سال کمتر می شود، گفت: 6 سال قبل 20 میلیون تن کنستانتره صادر می‌کردیم که امروز به حدود هشت میلیون تن رسیده و آنچه صادر نشده در صنایع داخلی به ارزش افزوده تبدیل شده است.
رحمانی مهمترین اقدام دولت در سال‌های اخیر را «ایجاد توازن در تولید فولاد» عنوان و اضافه کرد: هم از خام فروشی جلوگیری شده و هم ساخت داخل رونق و عمق بیشتری گرفته است.

**طرح ویژه‌ای برای فعال‌سازی معادن کوچک داریم
وزیر صمت همچنین گفت که «امسال طرح ویژه‌ای برای فعال‌سازی معادن کوچک داریم و طرح توازن و طرح زنجیره ارزش فلزات اساسی شامل فولاد، آلومینیوم و مس نیز امسال با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.»
او تاکید کرد: سال 98 در حوزه معادن و صنایع معدنی هم یک حرکت جدی و چشمگیری رخ می‌دهد.

**صنعت فولاد در ایران بومی شده است
رحمانی که در حاشیه افتتاح کارخانه ذوب آهن بیستون با حضور رییس جمهوری با ایرنا گفت وگو می کرد، گفت: پیش از افتتاح این کارخانه، 2 واحد دیگر هم در مجموعه جهان فولاد غرب راه‌اندازی و ذوب آهن واحد آن است که در مجموع هزار و 400 نفر در آنها مشغول به کار شده‌اند.
به گفته او «طرح توسعه این مجموعه صنعتی هم سال آینده تکمیل می‌شود و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن به 2 هزار نفر افزایش می‌یابد که قابل توجه است.»
وزیر صمت با بیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم صنعت فولاد در ایران بومی شده است، گفت: نمونه آن همین واحدی است که امروز در شهرستان هرسین افتتاح کردیم که بسیاری از تجهیزات آن را خودشان تولید کرده یا از داخل کشور تهیه کرده‌اند.
مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون شامل ذوب و ریخته‌گری است که ظرفیت آن 250 هزار تن در سال است و برای آن 6 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و در جنوب شرقی کرمانشاه و در درون مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد.
7444/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت فولاد صنعت كرمانشاه توليد فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید

به گزارش خبرنگار مهر به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر روز گذشته، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به روزانه ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدرو کراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده، تنها در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

کد خبر 6097892 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴