Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:18:30 GMT

‌فعالیت‌های قرآنی در کشور با کمبود اعتبارات مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۹۳۴۷

‌فعالیت‌های قرآنی در کشور با کمبود اعتبارات مواجه است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از کمبود اعتبارات در حوزه فعالیت‌های قرآنی انتقاد کرد و گفت: باید جلوی موازی‌کاری و پراکندگی در فعالیت‌های قرآنی گرفته شود. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی قره شیخ لو شامگاه گذشته در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآن استان سمنان که در مجتمع ولایت شهرستان سمنان برگزار شد، تلاش‌های صورت گرفته در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی را ارزنده اما کم دانست اظهار داشت: باید حق قرآن به‌درستی و جامع و کامل در جامعه ادا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش‌های انجام‌شده در طول 40 سالی که از عمر انقلاب در مسیر قرآن انجام‌شده اشاره کرد و افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید این چهار دهه حیات انقلاب اسلامی بازنگری شود تا بدانیم در کجا قرار داریم.

مازندران|‌ فعالیت‌های مجازی حوزه قرآنی حمایت می‌شودپیام آیت‌الله علوی گرگانی به مسابقات قرآنی مدهامّتانهمایش تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان سمنان برگزار می‌شود

 رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در دوران قبل از انقلاب درزمینهٔ قرآن کریم در وضعیت و شرایط خوبی قرار نداشتیم؛ اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی اتفاقات و فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه به وقوع پیوسته است و بااین‌حال باید راهی که در این 40 سال رفته‌ایم را بازنگری و موارد قوت و ضعف موجود جامعه قرآنی را بر اساس نص صریح قرآن شناسایی کنیم و درصدد تقویت نقاط قوت و اصلاح و مرتفع کردن نقاط ضعف برآییم.

قره شیخ لو تصریح کرد: جای بسی تأسف و تأمل است که بگوییم در برخی حوزه‌ها کار جدی و سرمایه‌گذاری اساسی انجام‌نشده است که یکی از آنها آموزش‌وپرورش است.

وی با بیان اینکه پایه‌های تربیتی باید از همان آغاز کودکی محکم و نهادینه شود ادامه داد: مهدهای کودک در کشور بسیار است و اما کم هستند آن مهدهایی که آموزش‌هایشان با مبانی قرآنی سنخیت داشته باشد؛ البته باید گفت این‌گونه نیست که نخواهند مسیر قرآنی را در پیش بگیرند؛ مسئله این است که منابع و محتوایی در دسترسشان نیست.

 رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر رسالت سنگینی که بر عهده قرآنیان است گفت: این افراد که خداوند متعال آنها را به حقیقت برگزیده تا در این مسیر گام بردارند؛ می‌بایست به تهیه و تولید منبع و محتوای قرآنی و تربیت مربیان و معلمان قرآن بپردازند؛ بنابراین آنچه مهم و لازم است اینکه معلمان مهارت‌های قرآنی را فراگیرند و انس و الفتی بیش‌ازپیش با قرآن برقرار کنند.

قره شیخ لو بیان داشت: حق قرآن باید از مسئولان کشور گرفته شود؛ چراکه می‌بینیم در حوزه‌های دیگر غیر از قرآن بها، اعتبار و هزینه خاص و خوبی در نظر گرفته می‌شود؛ اما به قرآن که می‌رسد؛ توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و دستیابی به اهداف در این راستا همواره با مانع کمبود بودجه مواجه است.

قره شیخ لو با بیان اینکه باید از موازی کاری و انجام اقدامات پراکنده قرآنی پرهیز شود گفت: مدیریت قرآنی و اعتبارات باید در کشور به صورت متمرکز انجام شود.

به گزارش تسنیم، در این همایش که برای سومین بار در سطح استان برگزار شد، از هفت چهره قرآنی پیشکسوت، چهار نفر از مسئولان برتر خانه های قرآن و عترت شهری و روستایی و 9 مدیر برتر مؤسسات فرهنگی و قرآنی استان سمنان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است