Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عطاردیان در همایش ملی آینده کار گفت: با تغییر سبک زندگی انسان‌ها به خاطر تحولات تکنولوژیک، پرورش انسان‌ها برای پذیرش شغل در دوران بزرگسالی لازم است. با روند فعلی تحولات تکنولوژیک و تغییرات حوزه بازار کار چه نوع موقعیت کاری را برای افراد آموزش ندیده که در پست‌های کارگری قرار می‌گیرند، می‌توان متصور بود؟ طبیعتاً اگر چاره‌ای برای این تغییرات اندیشیده نشود، بسیاری از این افراد بیکار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران اشاره کرد: براساس برخی گزارش‌ها 65 درصد کودکانی که امروز دوران تحصیلی خود را آغاز می‌کنند در آینده به مشاغلی خواهند پرداخت که اصلا وجود نخواهد داشت. از همین رو، آمادگی کافی برای مواجهه با این مسائل می‌بایستی وجود داشته باشد.

وی سپس به دیدگاه‌های دخیل در شکل دادن به شرایط آینده کار اشاره کرد و به تشبیه برخی از آنها پرداخت.

عطاردیان در مورد دیدگاه کارفرمایی توضیح داد: باید ساختاری تشکیل دهیم که ظرفیت افراد را ضمن پتانسیل‌سازی و توانمندسازی بتوان به کار گرفت. لازم است که برای بخشی از مشاغل مرتبط با تکنولوژی‌های جدید ایجاد تقاضا صورت گیرد. طبیعتاً ایجاد این نیاز و تقاضا نمی‌تواند و نباید موجب زیان اقتصادی به کارفرمایان بشود. برای ممانعت از بروز این زیان‌ها باید سیستم‌های کاری بروز رسانی شوند.

وی تاکید کرد: نیروهای کار می‌بایستی ذهنیت خود را درباره ماهیت کار تغییر دهند. شکل کار در آینده دیگر کمتر نیازمند به یک محیط کاری مشخص خواهد بود. این مسئله و تغییراتی از این دست مستلزم پذیرش مسئولیت‌های بیشتری از جانب نیروهای کار است. آنها باید در راستای پذیرش این مسئولیت‌ها به کسب مهارت‌های جدید و بروز مبادرت بورزند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران افزود: شغل‌هایی هستند مثل مدیران، مشاوران، روانشناسان و غیره که برای آنها تا مدتها تهدید جدی وجود نخواهد داشت. اما این را باید در ذهن داشت که همیشه با از بین رفتن یکسری موقعیت‌ها، واقعیت‌ها و فرصت‌های جدیدتری پا به عرصه میدان خواهند گذاشت.

وی سپس پیرامون رویکرد دولت به تحولات آینده کار و وظایفی که بر دوش دولت است، توضیح داد: توسعه آموزش مدرن و فضای رقابتی و مناسب باید از سوی دولت جدی گرفته شود. این امر بسیار محتمل است که در فازهای اولیه تحولات پیش‌روی بازار کار بسیاری از کارگران و تکنسین‌ها از بازار کار کنار گذاشته خواهند شد.

وی سپس درخصوص صنعت گردشگری اشاره کرد: با پیشرفت در تکنولوژی اقبال به سمت گردشگری تا حدودی خواهد رفت. برای این موضوع می‌بایستی بسترسازی صورت گیرد.

عطاردیان سپس با تشکر از تلاش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای الحاق ایران به مقاوله‌نامه 144 که در راستای شکل‌گیری و تقویت گفت‌وگوهای سه‌جانبه‌گارایانه است، اعلام داشت که موضع کانون عالی کارفرمایی پیوستن به این مقاوله‌نامه بسیار مهم است.

وی در پایان صحبت‌هایش به موضوع تحریم‌های ایران از سوی ایالات متحده آمریکا پرداخت و تاکید کرد: این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت است. قشر کارگر و کارفرما در حال آسیب خوردن از این تحریم‌ها هستند. تحریم‌ها خلاف منافع روابط انسانی است. از همین رو کانون عالی کارفرمایی اعلام آمادگی می‌کند که برای مقابله با این تحریم‌ها در نشست‌های مشترک با تشکل‌های کارگری و گروه‌های دیگر شرکت خواهد کرد تا بتوان زمینه به چالش کشیدن این تحریم‌ها را در سازمان بین‌المللی کار فراهم آورد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هفته کارگر روز جهانی کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته کارگران در جهش تولید

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد.

رضا شریفی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار