Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:57:35 GMT

مقابله با مواد مخدر مانع تضعیف سرمایه اجتماعی می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۰۶۸۰

مقابله با مواد مخدر مانع تضعیف سرمایه اجتماعی می شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مواد مخدر را به نوعی می توان سرچشمه آسیب های اجتماعی دانست، گفت: قوت قلب کشور، سرمایه اجتماعی است که باید مانع آسیب دیدن آن شد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست ویژه تعاملات اطلاعاتی کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار داشت: کم رنگ جلوه دادن مبارزه با مواد مخدر 2 پیامد منفی کاهش سرمایه اجتماعی و کم رنگ شدن حس حکومت داری در مردم است که باید از آن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مواد مخدر چالشی است که امروز بشریت با آن مواجه است و البته کشورهای خاورمیانه بیشتر با آن درگیرند. در استان کرمانشاه نیز مناطق آلوده ای جود دارند و این یک واقعیت است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سرمایه اجتماعی تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند، گفت: در 22 بهمن سال گذشته مشاهده شد که با افزایش 40 درصدی سرمایه اجتماعی چه قوت قلبی به مسئولان داده شد و اقدام های دشمنان را بی اثر کرد. وظیفه مسئولان حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی است.
وی اظهار داشت: تضعیف حس حکومت داری در بین مردم، یکی از پیامدهای منفی کم جلوه دادن مبارزه با مواد مخدر است. مردم نباید حس کنند که هرکس هر کاری خلاف قانون را بخواهد می تواند انجام دهد.
بازوند گفت: امیدواریم نتیجه جلسات هم اندیشی بین استانها پشتوانه سرمایه اجتماعی باشد و به تقویت حس حکومت داری در میان مردم بیانجامد.

**نشانه های مثبتی از کاهش آسیب ها در کرمانشاه وجود دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز با تاکید براینکه حرکت استان به سمت کاهش قابل توجه آسیب های اجتماعی است، افزود: با فعالیت های اجتماعی و مداخله گری ها اقدام های مطلوبی شکل گرفته است.
محمدابراهیم الهی تبار گفت: 11محله از 13محله که سکونت گاه غیررسمی هستند در پوشش دفاتر تسهیل گری قرار دارند و روز گذشته نیز یکی از محلات حاشیه نشین استان در کنگاور به نام غم تسلی تخریب شد و ساکنین آن به مساکن مناسب منتقل شدند.
وی اظهار داشت: از دیگر نشان های نتیجه بخشی مداخلات، کاهش 8/5 درصدی طلاق و رشد 2 درصدی ازدواج در استان بوده است. آمار خودکشی استان، برخلاف آنچه که به تازگی مدیرکل استانداری خوزستان در رسانه ها گفته، در سال 96
14 درصد کاهش داشت و سال 97 نیز نسبت به سال 96 بازهم کاهش داشته است.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه افزود: در موضوع نقاط بحرانی، شهرستان هرسین در استان کرمانشاه نقطه هدف قرار گرفته که با اقدام های فرهنگی و اجتماعی پیش گرفته شده تلاش داریم که شاخص های أین شهرستان به نقطه مطلوب برسد.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي موادمخدر سرمايه اجتماعي استاندار كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان