Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:31:39 GMT

حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۰۷۲۶

حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه درهمایش کارگزاران و مشتقان حج تمتع در استان بوشهر افزود: حج بهترین فرصت برای شکستن دیوار تفرقه و ایجاد اتحاد میان مسلمان است.
وی بیان کرد: وحدت مسلمانان، ایمان و تقوا ازمهمترین دستاوردهای مراسم حج است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرده و سبب آموزش آموزه های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: حج واجبی است که مهمترین بخش آن شامل آمرزش همه گناهان و تربیت دوباره انسان است که در مابقی زندگی خود دچار گناه نشود.
صفایی بوشهری اظهار کرد: انسان با پوشیدن احرام و غسل ورود به اعمال حج با خدا عهد می بندد که گناه نکند، با طواف خانه خدا ثابت می کند خداوند محور زندگی و با سعی بین صفا و مروه به دنبال رضای خدا و در عرفات خداوند معرفت را نصیب مومنان می کند و با رمی جمره اعلام می کنید شیطان مرجوم من است.
وی یادآور شد: حج حواله ای است که خداوند نصیب برخی از افراد می کند که در حریم امنش شرکت کنند و با او بیعت ببندد.
مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده سهم این استان برای حج تمتع امسال 817 نفر تعیین شده است.
عبدالرسول رنجبر افزود: از این مجموع سهمیه حج تمتع استان بوشهر55 درصد معادل 451 نفربه آقایان و 45 درصد معادل 366 نفر به بانوان اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: مشتاقان دیار وحی استان بوشهر در حج امسال مدینه بعد هستند و اعزام‌ آنها از دهه سوم تیر ماه 98 به مکه انجام می شود.
رنجبر ادامه داد: مشتاقان بوشهری زیارت خانه خدا از این استان در قالب هفت کاروان سازمان دهی شده اند که از این شمار یک کاروان مربوط به اهل سنت است.
وی یادآور شد: سال گذشته 875 نفر از استان بوشهر عازم دیار وحی شدند.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان بوشهر جامعه حج تمتع سیاسی و اجتماعی مسلمانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند