Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@04:19:12 GMT

جاسوس چینی در سیا لو رفت/ چین برنده نبرد اطلاعاتی

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۰۹۴۵

جاسوس چینی در سیا لو رفت/ چین برنده نبرد اطلاعاتی

به گزارش جام نیوز  وزارت دادگستری آمریکا یک افسر سابق سیا را به دلیل افشای اسرار محرمانه دفاعی و اطلاعاتی به چین متهم شناخت.

 

گفته می شود این مامور سابق دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا که سال ۲۰۰۷ سیا را ترک کرده، اتهام جاسوسی برای چین را پذیرفته است.

 

دستگاه قضایی آمریکا در حالی این خبر را مورد تایید قرار داده است که مواردی از این دست، اقلا طی یکسال گذشته سه بار رسانه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جری شان شینگ لی نام این مامور ۵۵ ساله سابق سیا است که بر اساس اتهام مطرح شده در سال ۲۰۱۰ با پیشنهاد اغوا کننده‌ای از سوی دو مامور سرویس های اطلاعاتی چین روبرو می شود.

 

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: به موجب این پیشنهاد افسر سابق سیا در ازای دریافت ۱۰۰ هزار دلار و تضمین مالی و جانی تا پایان عمر حاضر به لو دادن اطلاعات محرمانه دفاعی و اطلاعاتی می شود که ماموران چینی از وی مطالبه کرده بودند. بر اساس این گزارش آقای لی سال ۲۰۰۷ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا را ترک و به هنگ کنگ مهاجرت می کند.

 

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه تصریح می کند که بر اساس شواهد و مدارک موجود پس از این ماجرا صدها هزار دلار طی سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ به حساب مامور سابق سیا واریز شده است.



بر اساس این گزارش آقای لی برای انجام ماموریت جاسوسی خود اطلاعات محرمانه درباره فعالیت های سیا و نیز مکان و دوره زمانی عملیات مهم این سازمان را بر روی ابزار های قابل حمل ضبط حافظه ذخیره کرده بود.

 

از سوی دیگر اف بی آی سال ۲۰۱۲ میلادی پس از بازرسی اتاق هتلی که به نام او در «هونولولو» ثبت شده بود شواهدی را دریافت کرد که نشان می داد مامور سابق سیا پیش از سال ۲۰۰۴ از کلیه ماموریت های خود یادداشت برداری می کرده است.

 

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا تاکید شده است که این یادداشت ها همچنین حاوی اطلاعات جامعی درباره خبرچین های سیا، نام های واقعی واسطه ای جمع آوری اطلاعات، محل جلسات و ماموریت ها، شماره تلفن ها و نیز اطلاعاتی در خصوص تاسیسات سری بوده است.

 

جان دمرس، دادستان کل آمریکا در امور امنیتی ملی اعلام کرده است که این برای سومین بار طی دست کم یکسال گذشته است که یک مامور سابق سیا به افشای اطلاعات محرمانه و سری نزد ماموران چینی متهم می شود.

 

کارشناسان این مساله یک شکست اطلاعاتی برای آمریکا در برابر چین می دانند.

 

چندی پیش نیز اعلام شد که ایران توانسته است با هک هزاران ایمیل مرتبط با سیا، بسیاری از جاسوسان این سازمان در درون ایران را شناسایی کند.

 

پس از بازداشت چندین جاسوس در ایران، رسانه های غربی با هیاهو سعی کردند آنها را افراد مرتبط با حوزه های محیط زیست، مراکز علمی نشان دهند.

 

رویارویی چین با آمریکا و کانادا طی روزهای گذشته پررنگ تر شده است. روز گذشته وزارت دادگستری چین اعلام کرد یک شهروند کانادایی به جرم تولید و توزیع موادمخدر و نیز تشکیل باند متهم و به اعدام محکوم کرد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین جاسوس یورونیوز آمریکا یورو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجموعه نمایشی- امنیتی «رخنه» اولین همکاری مشترک وزارت دفاع -سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
این سریال برگرفته از خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در سازمان هوافضای وزارت دفاع و صنایع دفاعی و موشکی این وزارت خانه است.
این سریال در ۳۰ قسمت از تاریخ ۱۵ اردیبهشت از شبکه اول رسانه ملی پخش خواهد شد.

کد خبر 848906 برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد وزارت اطلاعات خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • (ویدئو) خلاصه بازی بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید؛ نبرد مونیخ برنده نداشت
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»