Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام، والمسلمین سید اسماعیل شاکرامام جمعه اردکان در جمع شورا‌های اسلامی بخش خرانق خطاب شوراها گفت: شوراها به دلیل نزدیکی زیاد با بدنه مردم در شهر‌ها و روستا‌ها به عنوان نماد عینی و ملموس مردم سالاری دینی مطرح  هستند.

وی با اشاره  به اهمیت کار شورا و پرهیز از استبداد، افزود: ارکان مختلف نظام اسلامی مثل مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری که بارای مستقیم مردم رسمیت می‌یابد نشانه‌های مردم سالاری و دخالت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردکان در توصیه‌های اخلاقی به اعضای شورای اسلامی تصریح کرد: دو دسته افرادمسئول در نزد خدا روسفید هستند دسته اول آن‌هایی که هم خدا از ایشان راضی ست و هم مردم، دسته دوم کسانی که دنبال رضایت حق هستند، ولی بدلیل کمبود برخی امکانات و محدودیت‌ها قادر به جلب رضایت مردم و اجرای کامل توقعات مردم نیستند ولی همان نیت خیر و هدف الهی این افراد، مشمول اجرو ثواب خواهد بود.

رفع بسیاری از مشکلات با کمک گرفتن از قدرت مردمی

جاوید عیدانی سرپرست فرمانداری اردکان با خاطر نشان ساختن تاریخچه‌ی اجرای قانون شورا‌های اسلامی گفت: با اجرای این اصل مغفول مانده از قانون اساسی و جامه‌ی عمل پوشاندن به پیام تاریخی امام خمینی ره روح حکومت مردم بر مردم در اجتماع دمیده شد و رفع بسیاری از مشکلات با مددگرفتن از قدرت مردمی میسر شد.

وی افزود: البته گا‌هی در پاره‌ای از موارد بدلیل نبود آگاهی برخی افراد عضو شوراها در شهرو روستا، تنقضاتی بین سیستم‌های دولتی و شورا‌ها به چشم میاید که لازم است با انجام نشست های تخصصی و با محوریت قوانین این موارد مرتفع گردد.

عیدانی  با ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته طی ۱۱ماهه گذشته به برگزاری بیش از ۱۰ نشست کاری با موضوعات مختلف باحضور شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش خرانق اشاره کرد و این جلسات هماهنگی را منشا انجام فعالیت‌های اثر بخش در روستا‌های بخش خرانق عنوان نمود.

گفتنی است درخاتمه‌ی این مراسم از زحمات اعضای شورا‌های بخش خرانق با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم مجیدیان بخشدار سرفاریاب، شورا‌ها را عامل اساسی عمران و آبادی در روستا‌ها و شهر‌ها عنوان کرد و خدمات اعضای شورا‌های روستا‌ها و شهر سرفاریاب را قابل تقدیر دانست.
حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب نیز در این برنامه با تبریک روز شورا‌ها از اعضای شورا‌ها خواست تا در فرصت باقی مانده از دوره فعلی، با تصمیم گیری‌های درست، نسبت به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات