Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:07:35 GMT

جشنواره دانش آموزی ابن سینا امروز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۳۶۵

جشنواره دانش آموزی ابن سینا امروز برگزار شد

تهران- ایرنا- چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا امروز (پنجشنبه) با هدف کشف استعدادهای برتر در پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با حضور فرحناز مینایی پور، مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش و خسرو سلجوقی، دبیر کار گروه کودک و نوجوان آی تی سی و همچنین شرکت بیش از پنج هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین معلمان ٣١ استان کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مینایی پور طی بازدید از این جشنواره اظهار داشت: طرح ها و ایده های دانش آموزی در این جشنواره در معرض نمایش گذاشته می شود و ضمن سنجش و ارزیابی، ایده های برتر شناسایی می شود.
وی افزود: در نتیجه این فرایند خلاقیت و نوآوری دانش آموزان به مرحله اجرا می رسد و نوجوانان و جوانان کشور در ارتباط با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران قرار می گیرند.
مینایی پور تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها با کنار هم قرار دادن طرح ها، امکان ایده پذیری دانش آموزان را نیز از یکدیگر فراهم می کند.
وی گفت: خصوص سایر وزارتخانه ها نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید جهت تشویق دانش آموزان از برگزاری این جشنواره ها حمایت و پشتیبانی کنند.
مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا نیز هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان در عرصه‌های متعدد علمی عنوان کرد و افزود: برگزاری این جشنواره در قالب یک رقابت علمی خودگردان، طرح ها و ایده های متنوع را در کنار یکدیگر قرار می دهد و استعدادهای برتر را شناسایی می کند.
وی ادامه داد: برگزیدگان جشنواره به مسابقات و جشنواره های بین المللی اعزام می شوند.
رشیدی جهان همچنین جایزه ویژه زنان کارآفرین جهان، کسب ١١ مدال طلا، 5 مدال نقره، 5 مدال برنز، جایزه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور لهستان، تایوان و رونمایی از ١6 جلد کتاب به قلم دانش آموزان را از دستاوردهای جشنواره سال گذشته عنوان کرد.
به گفته وی پنجمین دوره جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا نیز در تاریخ ٢٨ و ٢٩ فروردین سال ١٣٩٩ برگزار خواهد شد.
دبیر کارگروه کودک و نوجوان ای تی سی نیز طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: برگزاری این جشنواره ها ضمن ایجاد باورپذیری به تغییر و تحول در دانش آموزان، سبب قدرت تشخیص چالش ها، تفکر انتقادی، ارائه راهکار برای مسائل و در نهایت اشتغال‌زایی نوجوانان و جوانان می شود.
سلجوقی سطح چهارمین دوره از جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا را به لحاظ کمیت و کیفیت به مراتب نسبت به سال های گذشته مطلوب تر عنوان کرد.
رضا گلشن، رئیس کمیته علمی جشنواره اظهار کرد: برای تشخیص سطح علمی جشنواره بی تردید باید با یک نگاه رقابتی، نتایج داوری را با یکدیگر مقایسه کرد اما خارج از این نگاه رقابتی، این جشنواره مبتی بر یک آموزش است.
وی افزود: این جشنواره ها در حقیقت مسابقه دانش آموزان با خود است چرا که هر دانش آموز نسبت به عملکرد گذشته سنجیده می‌شود.
گلشن تصریح کرد: در نتیجه این فرایند یک موقعیت جهت فراگیری و بروز استعدادها فراهم می شود و این مهم باید تداوم یابد.
٩4٨4 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانش آموز جشنواره ابن سينا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری