Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:19:46 GMT

گامی جدید در بومی سازی زنجیره تولید سیم کارت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۳۹۳

گامی جدید در بومی سازی زنجیره تولید سیم کارت

تهران- ایرنا- زنجیره تولید داخلی سیم کارت با هدف حفظ حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه با حمایت اپراتور اول ارتباطی وارد گامی جدید شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور، بومی سازی صنعت تولید سیم کارت را اولویت خود قرار داده است.
بومی سازی سیمکارت به عنوان مؤلفه کلیدی در حفظ حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه با حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران و توسط شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران در راستای حفظ اطلاعات مشترکین به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجا که بومی سازی تولید سیم کارت طی سال‌های گذشته در دستور کار این اپراتور بزرگ قرار گرفته است، شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران پس از اجرای فرآیند بومی امن تولید و بارگذاری داده های مرتبط با مشترکان بر روی سیم کارت و حفظ آنها در پیمانه سخت افزاری امن بومی(HSM)، به سمت اجرا و پیاده سازی گام دوم، همسو با شعار سال رونق تولید رفته است.
گام دوم این مسئولیت خطیر (شامل بومی سازی صنعت سیم کارت) توسط متخصصان و نخبگان داخلی و با بارگذاری سیستم عامل بصورت بومی به انجام رسیده است.
اقدام مذکور، علاوه بر تولید مستقیم و غیر مستقیم ده ها شغل و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ظرفیت تولید داخلی را نیز افزایش خواهد داد.
بارگذاری سیستم‌عامل سیمکارت در داخل کشور یکی از اصلی ترین اقدامات در زنجیره تولید سیم کارت به حساب می آید که افزایش ظرفیت بهره برداری برای سایر تامین کنندگان سیم کارت را نیز به دنبال خواهد داشت.
علمی 9207**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي بومي سازي زنجيره توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف استان برای حضور فعالانه فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید، ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها با هدف وحدت و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با پیش بینی بازدید بیش از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور دنیا قرار است از فردا تا دوازدهم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه در هفت گروه کالایی صنایع غذایی ، کشاورزی و شیلات - صنعت - گروه پتروشیمی - فرش دستباف ، صنایع دستی و گردشگری - دارو ، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی - صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی  و گروه خدمات بر پا می شود.
محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: نخستین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳ استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

به گفته معاون توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ حاضر می‌شوند که می‌توانند دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه کنند.
سید مجتبی قدمگاهی تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ غرفه‌ای مربوط به معاونت توسعه کسب و کار بین المللی  و صندوق توسعه صادرات برپا می‌شود.
قدمگاهی گفت: این غرفه در سالنی است که زنجیره‌های ارزش استانی هم توسط وزارت کشور قرار است معرفی شود و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا زنجیره ارزش صادراتی استانی را از درگاه‌ها و پایگاه‌های صادراتی خودمان در سراسر دنیا به یک شبکه تبدیل و آنها را به دنیا معرفی کنیم.
نمایشگاه اکسپو را سازمان توسعه تجارت ذیل وزارت صمت هر سال برگزار می‌کند و پارسال حدود ۵۰۰ میهمان و شرکت خارجی در اکسپو ۲۰۲۳ حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش